בג"ץ החליט לדחות את העתירה שעותרה נגד רב העיר ירושלים, הרב עמאר. עם זאת, בית המשפט העליון הדגיש כי הסיבה העיקרית לכך היא מועד סיום תפקידו הקרוב. 

"המצב שונה לגמרי מב-2006": בלבנון חוששים - מלחמה עם ישראל תמיט עלינו אסון
ברוסיה טוענים: זו הסיבה האמיתית שבגללה נהרג נבלני

העתירה נגד הרב הוגשה בטענה להתבטאויות מבזות ומשפילות מצידו כלפי המשתייכים לציבור הרפורמי, לקהילת הלהט"ב ולנשות הכותל. "מפסק הדין עולה כי התבטאויותיו המחרידות של הרב עמאר כלפי הציבור הרפורמי, קהילת הלהט"ב, ונשות הכותל, מפרות את הדין המשמעתי החל עליו וכי אלמלא היה פורש מתפקידו בקרוב, היה בית המשפט מורה על העמדתו לדין משמעתי", נמסר מטעם מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה המייצג את העותרות.

עוד הוסיף: "בית המשפט העליון הביע את מורת רוחו מהסחבת שנוקטת המדינה בטיפול משמעתי ברבנים מסיתים בכך שפסק שעל המדינה לשלם לעותרות הוצאות בסכום של 30,000 ש"ח. פסק דין מהווה דגל אדום לרבנים בשירות המדינה ומבהיר כי התבטאויות מסיתות פוגעניות ומבזות כלפי ציבורים שונים בחברה הישראלית הן אסורות ומי שיתבטא כך יועמד לדין משמעתי ויהיה חשוף לסנקציות הקבועות בחוק".

יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל מסרה : ״הרב עמאר קידם במשך שנים שיח שנאה מסית כנגד נשות הכותל, רפורמים וחברי קהילת הלהטב"ק ובית המשפט בפסק דינו מבהיר מעל לכל ספק כי הרב חצה קווים אדומים.  צר לנו על גרירת הרגליים של המדינה בעניין הטיפול בעניינו של הרב עמאר, עד אשר הרב עצמו עומד בפני פרישה וכל פסיקה בעניינו מתייתרת. ועדיין, יש לברך על פסק הדין, שמבהיר לנושאי משרות ציבוריות כי אין שום לגיטימציה, חוקית וציבורית, לקדם הסתה ושיח שנאה״.