אחרי הסערה שחולל לאחר ביקורו במח"ש בעת חקירתו של לוחם מג"ב, אשר היה מעורב בירי הקטלני לעברו של קטין בן 13 שירה זיקוקין בכינון ישיר לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב שהיו בפעילות בשועפאט ואחרי חלופת המכתבים בינו לבין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה , שיגר אתמול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מכתב אל השוטרות והשוטרים ובו ציין כי ״חברה שלא תגבה את שוטריה הנלחמים בחזית, תגלה שאין מי שיילחם עבורה".

ירושלים על נקודת רתיחה: פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה על רכבים - ונורו

לדברי השר לביטחון לאומי, "עם כניסתי לתפקידי כשר לביטחון לאומי, שמתי לעצמי כמטרה להשיב את גאוות היחידה לשוטרי משטרת ישראל, ולטעת בהם את התחושה שהם יזכו לגיבוי ותמיכה כאשר הם פועלים כשלוחי מצווה בחזית הלחימה".  ח"כ בן גביר הוסיף: ״כשם שבשעה שחיילנו הגיבורים, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ, פועלים בגבורה ובנחישות מול הצרים עלינו, הם זוכים לתמיכה נרחבת כמעט מקיר אל קיר, כך ראוי גם ביחס לשוטרינו הגיבורים שעוסקים לילות כימים בהגנה על ארץ ישראל ואזרחיה״. 

בהתאם, בדברי הפתיחה למסמך מדיניות השר לביטחון לאומי לשנים תשפ״ד-תשפ״ה, ציין  כי "תפקידו של השר, בראש ובראשונה, לתת למשרד ולגופיו גאוות יחידה וגיבוי חד משמעי לפעולות שנעשו במסגרת החוק ומהלכה למעשה – בכל פעם ששוטר או לוחם במשטרת ישראל פועל בנחישות מול מבקשי רעתנו, בהתאם לחוק, הוא זכה, זוכה ויזכה לגיבוי מוחלט ממני, השר הממונה על משטרת ישראל״.

עוד כתב השר לביטחון לאומי באיגרת, ״והתוצאות ניכרות בשטח. לראשונה זה שנים, גל העזיבות של שוטרים נבלם, והמאזן הפך להיות חיוב, והגישה שלכם, שוטרי משטרת ישראל, יותר התקפית ויותר חותרת למגע״.  ח"כ בן גביר מציין את אירוע חדירת אלפי המחבלים ב-7 באוקטובר והטבח שביצעו באזרחים ובכוחות הביטחון ומדגיש כי היו אלו שוטרי משטרת ישראל שיצאו בגפם להגן בחירוף נפש על המדינה ואזרחיה, חיסלו מחבלים והצילו חיים ולצד זאת איבדו 58 שוטרים מהחייל. 

לדבריו, ״מאז מדינת ישראל מצויה במלחמה על הבית, בכל הגזרות, ושוטרי משטרת ישראל נמצאים בחזית ועומדים כחומה בצורה אל מול אויבנו, המבקשים לבצע בתוך מדינת ישראל פיגועי טרור, כל זאת מבלי לוותר על המשימות המורכבות שהם מבצעים בשגרה״.״נאמר במקורות כי "שלוחי מצווה אינם ניזוקים". כשם שאנו מציידים את שוטרינו במיטב הציוד על מנת שחלילה לא יפגעו, כך אנו מחויבים לצייד אל שוטרינו בתמיכה ובגובי, על מנת שחלילה לא יפגעו או יחששו כי הם נותרים לבד במערכה״.

לסיום דבריו כתב השר בן גביר, ״חברה שלא תגבה את שוטריה הנלחמים בחזית, תגלה שאין מי שיילחם עבורה. שוטרים ומפקדים יקרים - אמשיך לגבות אתכם ולחזק אתכם. לא אתן ששיימינג או מתקפות פרועות של התקשורת יפגעו בכם והם לא יזיזו אותי מהדרך שאני נוקט בה - גיבוי מלא למי שפועל בנחישות לשמור על חיי אזרחי ישראל״.