פרשיה חמורה במרכזה קטין בן 16, החשוד בעבירות של סחר בסמים, סחיטה באיומים ושוד, נחשפה בחקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה בעטיה. הקטין נעצר יחד עם מעורבים נוספים ובימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום. לאחר שהושלמה חקירתם בימ״ר ירושלים, אמש (רביעי) הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש כתב אישום במהלך הימים הקרובים כנגד אחד החשודים. מעצרו הוארך עד לתאריך 17.3.24, ובהמשך צפויים גם כנגד יתר החשודים כתבי אישום בהתאם.

פרנויה וכאוס בלשכת נתניהו: פרטים חדשים על סערת ההדלפות | בן כספית

בראשית חודש פברואר השנה, פתחו חוקרי מחלק הנוער של ימ"ר ירושלים בחקירה סמויה כנגד הקטין תושב ירושלים בחשד לעבירות של שוד שליחי "טלגראס" ועבירות סחר בסמים בקרב קטינים בעיקר בדרום העיר ירושלים, זאת יחד עם מעורבים נוספים קטינים אף הם. כחלק מפעולות החקירה, בוצע חיפוש בביתו של החשוד, שם איתרו בלשי המשטרה סם מסוג קנאביס במשקל של כ-110 גרם.

בהמשך לכך וכחלק מפעולות החקירה בעניינו וצו בימ"ש, נאספו ראיות הקושרות את אותו החשוד לעבירות איומים, תקיפה חמורה וסחר בסמים.
עוד העלתה החקירה, כי החשוד הצעיר משתמש בזהותו של חייל במטרה לבצע הזמנות ברשת ה"טלגראס". בהמשך לכך, שדד את אותם סוחרי סמים שביצעו את המשלוח אליו תוך שנטל מרשותם את הסמים ואת כספם. עפ״י החשד, במספר מקרים עשה זאת יחד עם קטינים נוספים תוך שימוש בכלי תקיפה, בהם, כך עולה סכין, גז פלפל ואמצעים נוספים אחרים.

חוקרי מחלק הנוער בימ"ר חשפו מסכת התעללות וסחיטה מצעיר שרכש מהחשוד העיקרי במספר הזדמנויות סמים. על פי ממצאי החקירה, הטיל החשוד "קנס" בסך מאות ש"ח כלפי אותו צעיר בעקבות איחור בתשלום. לאחר שהתשלום בעבור הסמים וה"קנס" השתהו, פנה החשוד אל קרובת משפחתו ודרש ממנה לשלם את מלוא הסכום. במקרה אחר, נסחט אותו צעיר כשנדרש לשלם לאחד מהמעורבים סכום של כ-3,000 ש"ח, אך סירב לכך. בעקבות סירובו, הגיע אחד המעורבים אל בית הספר בו למד באותם ימים ואיים עליו באמצעות אקדח גז ושדד ממנו צמיד זהב בשווי אלפי ש"ח.

ביום ה-25.2 נעצרו על ידי בלשי ימ"ר ירושלים שניים מהחשודים בגילאי 18 ו-17, תושבי ירושלים ובהמשך, נעצר חשוד מרכזי נוסף גם הוא קטין בן 16. החקירה המסועפת הובילה למעצרם של שני קטינים נוספים כבני 15 שעל פי החשד היו מעורבים במעשים החמורים. מעצרם של שלושת החשודים המרכזיים הוארך בבית המשפט ואילו השניים הנוספים נשלחו למעצר בית.