למרות הימים המתוחים והדיונים האינסופיים, נדמה כי תיק אהוד אולמרט נמצא בדרך לסגירה. לאחר מהמורות גדולות בדרך, שכללו הודעות ואמירות מפי גורמים המקורבים למשא ומתן כי לא תהיה עסקה, הושגה בסופו של דבר הסכמה לפיה ראש הממשלה לשעבר כן יקבל עסקת טיעון בנוגע לעונשים אותם הוא אמור לרצות, אך הוא יודה אך ורק בשיבוש הליכי משפט. 



הערב (שני) חתם פרקליט המדינה על  הסדר חלקי עם סנגורו של אהוד אולמרט , עורך הדין איל רוזובסקי, לפיו אולמרט יודה בשני סעיפים של עבירת שיבוש הליכי משפט. העונש שייגזר עליו יהיה חצי שנת מאסר, שיהיה בחופף לעונש בפרשות האחרות. הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה בעניין העונש הכולל של אולמרט בפרשות הולילנד, שם הוא נדון לשנה וחצי וטלנסקי, שם נגזרו עליו 8 חודשי מאסר. לכן ידונו מחר שופטי בית המשפט העליון, בהרכב של חמישה שופטים, בערעור שהגיש ראש הממשלה לשעבר על עצם הרשעתו ועל העונש וגזר דינו.

כזכור, בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, ייכנס ראש ממשלה לשעבר אל מאחורי סורג ובריח לאחר שבית המשפט העליון בהרכב של חמישה שופטים הקריאו באולם הדיונים בצורה מהירה את נימוקיהם לערעור שהוגש על ידי אהוד אולמרט. 
אולמרט עצמו, אשר גזר הדין הקודם שלו עמד על שש שנים, קיבל הקלה גדולה בעונש וירצה בסופו של דבר 18 חודשים בלבד (שנה וחצי), בעקבות זיכוי שקיבל מסעיף השוחד על סך של חצי מיליון ש"ח. הוא הורשע בקבלת שוחד של 60 אלף ש"ח. שנה וחצי מאסר על תנאי, קנס של 200 אלף ש"ח וחילוט רכוש בשווי של 60 אלף ש"ח. פוסק על פי שמועות ולא על פי ראיונות בתקשורת. אנחנו מבודדים את עצמנו לחלוטין מהדיון הציבורי".

לאחר פסק הדין אמר אולמרט: "אבן גדולה הוסרה מעל לבי, כאשר בית המשפט העליון קבע בהחלטתו שאני מזוכה באישום המרכזי שהוא פרשת הולילנד. הוא פסק שאני זכאי. זה היה ענן שחור מציק ומעיק עליי ומטבע הדברים גם על משפחתי, ילדיי, נכדיי וכל הקרובים אליי במשך תקופה ארוכה מאוד. בית המשפט הרשיע אותי בפרשה שאיננה נוגעת לפרשת הולילנד. אמרתי בעבר כי מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד ואני אומר זאת גם היום. אך מטבע הדברים, אני מכבד את החלטת שופטי בית המשפט העליון". 
"כפי שאתם יכולים להבין, השנים האחרונות היו שנים קשות, מעיקות, ענן שחור מעיב על חיי יום יום ושעה שעה, ועל חיי משפחתי, רעייתי, חמשת ילדיי ו-11 נכדיי. זו ההזדמנות, דווקא עכשיו, דווקא ברגע הלא קל הזה, שמעורבים בו גם סיפוק על הזיכוי בעניין המרכזי, שהוא יצר את התהודה וגם על הפרשה השנייה - זה הזמן להודות לכולם. 
"אני רוצה להודות לפרקליטיי, ולאנשי הצוות המקצועי שהיו עמי ועוד יהיו. אני רוצה להודות למאות האלפים מתושבי ישראל שפנו אליי, שעצרו אותי ברחוב, שחיבקו אותי באירועים ציבוריים, שהביעו בי אמון, שאמרו שהם מצטערים על מה שהיה, ושהם מודים לי מעומק הלב על מה שהם יודעים ושפעלתי למען הציבור ומדינת ישראל". מאוחר יותר אמר אולמרט: "נבדוק את ההיבט המשפטי לגבי הכניסה לכלא".