בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את עתירת בני משפחתו של המחבל מפיגוע הדקירה בחברון שנורה בשבוע שעבר בעודו שוכב פצוע על הקרקע, להשבת גופתו בלי לבצע נתיחה בגופה. השופטים קבעו כי רופא פתולוג מטעם המשפחה יוכל להיות נוכח בזמן הניתוח, שיתבצע במכון הפתולוגי באבו כביר. הרופא מטעם המשפחה יהיה רשאי להעיר הערות ולבקש מהמנתח ביצוען של פעולות שונות. ואולם, הסמכות להכריע אם להיעתר לבקשה תהיה שמורה לרופא המנתח. 
 
השופטים, יורם דנציגר, ניל הנדל ומני מזוז, קבעו בהחלטתם כי "אין מחלוקת בנסיבות לגבי נחיצות נתיחת הגופה". השופט מזוז אמר במהלך הדיון כי "מדע הפתולוגיה הוא אותו מדע. אין מדע פלסטיני, עברי, או אמריקאי. כולם למדו אותה תורה. ארבע ידיים שבוחשות יחד, טוב לא יכול לצאת מזה, זה יכול לגרום לסיבוכים אח"כ, אם יהיה הליך פלילי".

באשר לעתירתם של בני המשפחה, כי במידה שיוחלט על ביצוע הנתיחה תועבר הגופה לידיהם מיד לאחר הנתיחה, הפנו השופטים את המשפחה לצה"ל. "באשר לבקשת המשפחה להשיב לה את גופת המנוח לאחר ביצוע הנתיחה, פתוחה הדלת לפני העותר לפנות בבקשה מתאימה למפקד הצבאי", כתבו.

במקביל לכך, התביעה הצבאית בהארכת מעצרו של החייל שירה במחבל למוות קבעה כי הוא נחשד בהריגה ולא ברצח והסבירה כי ניתן היום צו בבג"ץ לביצוע נתיחת הגופה והיא תתבצע רק ביום ראשון. התביעה ביקשה להאריך את מעצרו של החייל ב-7 ימים בלבד.