תקרית האלימות בסופר יודה: עורך הדין גיל דחוח, המייצג שניים מהשוטרים המואשמים בתקיפת מייסם אבו-אלקיעאן, עובד "סופר יודה" שסירב להזדהות בפניהם, התראיין הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל ואמר כי השוטרים נקלעו לסיטואציה אלימה בה הותקפו על ידי המתלונן ובנוסף על ידי אנשים שהיו בסביבה: "השוטרים טוענים כי הייתה סיטואציה שהאזרח סירב להזדהות, סירב להוציא תעודת זהות, עבר לבריונות שהתחילה בתקיפות מילוליות ואחר כך אגרופים, התנגדות אלימה למעצר מצידו והצטרפות אזרחים מסביב שהתחילו לתקוף את השוטרים בצורה אלימה. סיטואציה פורעת חוק של אזרח".



"כמו שאני רואה את הסרטונים, אני מתרשם שיש קבוצה של שוטרים שמסביבה אזרחים שתוקפת אותה ואני לא רואה סיטואציה כזו שהייתה מתרחשת בארצות הברית", אמר עו"ד דחוח, "שבה יש כבוד אחר למי שאחראים על האכיפה של החוק ופה יש איזושהי תחושה שאפשר לפרוק כל עול על מי שאמור לשמור עלינו.


יש משהו אחד בארצות הברית שאני חושב שאנחנו צריכים לאמץ - כבוד כלפי מי שהוא אחראי על האכיפה. לא הגיוני ששוטר מבקש מאזרח להזדהות וככה זה נגמר, פצועים אזרחים וגם שוטרים".



"מהסרטונים אי אפשר להבין מה קרה"


כשנשאל עו"ד דחוח האם לא נראה בסרטון שהשוטרים תוקפים ולא מותקפים, הוא ענה כי "הסיטואציה שאתה מתאר היא לא בדיוק דומה למציאות כי הציגו בפניו תעודת שוטר, הוא לא יכול לדרוש על פי החוק שהם יהיו על מדים. מהסרטונים אתה לא יכול להבין מה קרה מפה. התחילה התנהלות בריונית ואלימה מאוד של אותו החשוד והצטרפו אליו אזרחים. השוטרים יכולים היו להגיד סליחה, לקפל את הזנב וללכת ואני לא חושב שזה נכון. לא אני ולא אתה היינו שם כדי לדקדק בתהליך ולהגיד 'אולי אם היית פונה אליו בצורה יותר מנומסת'".



עוד אמר עו"ד דחוח: "אני לא בא לייצג את כל המשטרה, אנחנו נמצאים בחברה מאוד סוערת ומאוד אלימה. מכל הכיוונים היא קרועה ויש לחרדים הרבה מאוד מה להגיד ויש להרבה מגזרים מה להגיד והשוטרים נמצאים באמצע במצב ביטחוני מסיים ולא במצב של בית מרקחת. השוטרים במדינת ישראל נמצאים בסיטואציה חברתית מאוד לוחצת, לא שגרתית".



אני עומד חד משמעתית בזה שהמעשים שלהם היו תקינים מבחינת החוק", אמר עו"ד דחוח, "אם אתה שואל אותי אם מחזירים את הגלגל אחורה ואפשר היה למנוע את זה, אני לא יודע, אבל מבחינה חוקית הציגו תעודת שוטר ומפה האזרח היה צריך להתיישר עם דרישת השוטר. כל אזרח יכול עכשיו לא להציג תעודה מזהה, אנחנו צריכים להתחיל כחברה שלב של ציות".