השוטרת רס"מ ציפי יעקוביאן, מהפצועים הקשים ביותר באינתיפאדת הסכינים, העידה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים במשפטו של המחבל איימן אל כורד, בן 20 ממזרח ירושלים, שביצע את הפיגוע בשער הפרחים בספטמבר בשנה שעברה. לבקשתה של יעקוביאן, העדות נעשתה מאחורי פרגוד כדי שלא תאלץ לראות את המחבל שפצע אותה אנושות בפיגוע.



יעקוביאן תיארה בפני השופט את אירועי אותו היום: "ירדתי מהרכבת יחד עם קובי, שוטר נוסף, והתקדמנו יחד לתחנת המשטרה. לפתע הרגשתי כאב חד בצוואר, ונפלתי לרצפה, הדבר הבא שאני זוכרת זה שהגיעו שוטרים נוספים ושאלו אותי מה קרה, אמרתי להם שאני חושבת שמדובר בדקירה. הדבר הבא הוא שהתעוררתי בטיפול נמרץ".



בנוסף, היא סיפרה על השיקום הארוך שהיא עוברת, ועל היותה מאושפזת בבית חולים כבר למעלה מ-270 ימים. עדותה הייתה קצרה ובסיומה יצאה מאולם בית המשפט בדמעות.


בית המשפט המחוזי בירושלים. יעקוביאן העידה מאחורי פרגוד. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בירושלים. יעקוביאן העידה מאחורי פרגוד. צילום: אתר הרשות השופטת


יעקוביאן, בת 38, נפצעה בספטמבר 2016 בפיגוע בשער הפרחים, מקום עבודתה במשך שנים. היא נדקרה על ידי המחבל, שפצע שוטר ואחר כך פגע בה באורח אנוש. בעקבות כך היא הובהלה לבין החולים עם סיכויי הישרדות נמוכים, כשבהמשך התברר כי המחבל חתך את חוט השדרה שלה. השוטרת פרפרה בין חיים למוות במשך שבועות, ולמשפחתה נאמר כי סיכוייה לחיות קלושים, ושלא תוכל אפילו לנשום בכוחות עצמה. ואולם, ציפי נלחמה בפציעות המורכבות שלה ואט אט החלה להשתקם, כאשר כיום היא מרותקת לכיסא גלגלים.

יעקוביאן שוהה עדיין בבית החולים, לדבריה, מאחר שאינה יכולה לשוב לביתה, זאת בשל העובדה שאינו מותאם לצרכיה הגופניים. על רקע זה נפתח לאחרונה פרויקט מימון המונים כדי לסייע לה לרכוש דירה שתענה על צרכיה, תחת השם "לשחרר את ציפי הביתה".

על מנת לתרום לציפי כנסו ל: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=826