בדיוק שנה חלפה מאז הרצח האכזרי של דוד אגייב, בעל עסק להמרת כספים מנתניה, אולם למרות הזמן הממושך - טרם נפתח משפטו של הנאשם כפיר עטייה. הפרקליטות הגישה כבר לפני כ־11 חודשים כתב אישום נגד עטייה, שנאשם כי דקר למוות את אגייב לאחר שריצה תשע וחצי שנות מאסר בעקבות תקיפתו בעבר. 

עטייה ניהל בעבר קשר רומנטי עם בתו של אגייב, בר ויכמן, שסיפרה כי הוא המשיך לרדוף אחריה גם לאחר שהשניים נפרדו. אגייב התנגד נמרצות לניסיונותיו של עטייה לחדש את הקשר עם בתו. בחודש מאי האחרון התקבלה חווות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי הנאשם כשיר לעמוד לדין, אולם עטייה ערער על הקביעה וטרם התקבלה החלטה בנושא. "זה סיוט שכבר היה אמור להסתיים, והוא אמור היה להישלח לכלא למאסר עולם", אמרה ויכמן ל"מעריב" בכאב.

"אי אפשר להמשיך לחיות בצורה הזו, כאשר בכל פעם מתחלפים לנאשם עורכי דין, ובדיונים מאפשרים לו לקבל דחיות בטיעונים שונים. פעם אחת פרקליטיו אפילו ביקשו לשחרר אותו למעצר בית. האיש הזה גמר לי את החיים ולקח לאבא שלי את החיים. מישהו חייב לעצור את מה שקורה פה".

בר ויכמן, בתו של דוד אגייב ז''ל בבית המשפט (צילום: אלון חכמון)
בר ויכמן, בתו של דוד אגייב ז''ל בבית המשפט (צילום: אלון חכמון)

ויכמן טוענת כי עטייה משתמש בטענות שונות ותירוצים על מנת לדחות את הדיונים בתיק נגדו ובית המשפט מאפשר זאת. "כל התקופה הזאת היא סבל נוסף עבורנו. מטרטרים אותנו בכל פעם מחדש ודוחים שוב ושוב את המשפט. נותנים לנאשם בכל פעם להציג את עצמו בתור מסכן בפני בית המשפט".

הרצח האכזרי התרחש ב־11 באוגוסט אשתקד, כאשר לטענת הפרקליטות עטייה ארב לאגייב בחצר הבניין שבו גר ודקר אותו בגופו פעמים רבות. מיד לאחר מכן נמלט מהזירה ואותר כעבור יומיים כשהוא יושב ברכב בתל אביב.

לפני כעשור הורשע עטייה בתקיפה, לאחר שפצע את אגייב בעזרת גרזן ואף גרם לו לפגיעה מוחית. עם תום ריצוי עונשו, כך נטען, החליט הנאשם "לנקום" באגייב, וגמלה בו ההחלטה לרצוח אותו.