כחודש לאחר שסגן ניצב ניסו גואטה הורשע בתקיפת צלם ומפגין במחאת בלפור, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי שלח הבוקר (רביעי) מכתב לבית המשפט, בו הוא מביע תמיכה בסנ"צ גואטה ומעניק עבורו עדות אופי, לקראת הדיון בשלב הטיעונים לעונש. בעדותו קבע המפכ"ל שבתאי כי "מבין אלפי הקצינים שהכרתי, מדובר באחד הבולטים, הן בכישוריו והן ביחסו החם והמכבד. על בית המשפט לשים לנגד עיניו את שירותו ותרומתו הביטחונית למדינת ישראל".

במהלך המכתב פרש שבתאי את התרשמותו מהקצין לאורך השנים וכתב: "כמי שמכיר את סנ"צ ניסו למעלה מ-20 שנה וליוולה אותו לאורך הדרך, גם כמפקדו הישיר, מצאתי לנכון לכתוב לגביו עדות אופי, מבלי להתייחס למעשים בהם הואשים אלא בהתייחס לשירותו, תפקודו ואישיותיו בלבד. את סנ"צ ניסו גואטה אני מכיר כמפקד יחידת ברק של מג"ב מרכז כאשר שירת תחת פיקודי כקצין צעיר וכמפקד צוות. בזמנו ניתן לי המנדט לבחור את הקצינים הטובים ביותר להקמת היחידה וכבר אז ניסו הרשים אותי ביכולותיו הגבוהות וכישוריו הגדולים". 

קובי שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)
קובי שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)

עוד הוא הוסיף כי "השתתפתי בדיונים אודות קידומו וכשהיה עולה שמו, הוא זכה לשבחים רבים בין היתר על ערכיותו הגדולה, מבצעיותו, נועם הליכותיו, קור הרוח שמאפיין אותו גם במצבי קיצון, דרך ארץ, שיקול דעת, והפיקוד השקט שהותיר חותם בפקודיו. עם כניסתי לתפקיד מפקד משמר הגבול שימש ניסו כמפקד פלוגה ג' בעיר העתיקה בירושלים מזה כשלוש שנים. ניסו פיקד על הפלוגה בתקופת גל "טרור הסכינים".תקופה בה הוא ושוטריו סיכנו את חייהם סביב השעון, ובפעילותם הצילו חיים רבים. אין עוד פלוגה במג"ב שפעלה בעצימות כל כך גבוהה מול אתגרים שאין בשום מקום אחר למעט העיר העתיקה בירושלים. ניסו הצליח להוביל את הפלוגה באחת התקופות המורכבות ביותר תוך הישגים מבצעיים גדולים וטיפוח שוטריו". 

"לאור העובדה שמדובר בקצין מקצועי, ערכי ובעל יכולות אישיות גבוהות מאוד, מפקדיו בשנים האחרונות ראו בו כפוטנציאל לקידום לדרגת ניצב משנה. לסיכום דברי, מבין אלפי הקצינים שהכרתי, מדובר באחד הקצינים הבולטים שבהם, הן בכישוריו והן ביחסו החם והמכבד לאנשים. ניסו הוביל את היחידות עליהן פיקד להישגים והצלחות שתרמו תרומה מכרעת לפעילות המשטרה וביטחון המדינה ואזרחיה. סגן ניצב ניסו גואטה הוא מלח הארץ, מהמובחרים שבחבורה אשר השקיע את מרבית חייו ומרצו למען ביטחון אזרחי ישראל ועל בית המשפט המכובד לשים לנגד עיניו את שירותו ותרומתו הביטחונית למדינת ישראל", סיכם המפכ"ל. 

בהכרעת הדין הקודמת בבית המשפט, קבעה השופטת כי "אין חולק ואף זאת כפי שנאמר לעיל כי ההפגנה אותו ערב היתה רבת משתתפים עד מאוד, משתרעת על פני שטח גדול, ורבו בה העימותים והחיכוכים של המפגינים עם שוטרי משטרת ישראל. אכן נתגלו גם מקרים של אלימות מילולית ופיזית שהופעלה כלפי שוטרים על ידי יחידם מסויימים".

"אין בכל אלה ובאווירה הקשה שנוצרה במקום כדי להוות, לכשעצמה, עילה להתנהגותו של הנאשם כפי שביקשה ההגנה לעשות. התנהגותו כלפי שני המתלוננים נבחנה ביחס להתנהגותם הם כלפיו וכלפי השוטרים ולא ביחס להתנהגותם של אחרים. על כן ומשהוכח כי הנאשם נקט אלימות כלפי שני המתלוננים כפי שפורט לעיל, אני מרשיעה אותו בשתי עבירות של תקיפה, לפי סעיף 379 לחוק העונשין", הוסיפה.