האלימות בתוך המשפחה עשתה בשנה האחרונה עליית מדרגה משמעותית ומדאיגה. אם בעבר היה מדובר באירועים חריגים וכל מקרה היה מרעיד את אמות הסיפים, בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה במיוחד נרשמה עלייה מדאיגה במספר אירועי האלימות החמורים בתוך המשפחה.

נרצחה בביתה על ידי אביה: ליאנה סבנוק היא הצעירה שנדקרה למוות בבית שמש

הרצח בבית שמש: "ליאנה היתה ילדה יפהפיה שרק התחילה ללמוד סיעוד, אי אפשר לעכל"

בקצה הקרחון נזכיר את האירועים האלה: באוקטובר 2021 בן רצח את אמו בבית שמש, באפריל 2022 בן רצח את אמו בלוד, במאי 2022 בן רצח את אמו בקריית אתא, בינואר 2021 גבר רצח את אשתו בנוף הגליל, באוקטובר 2021 בעל רצח את אשתו במעלה אדומים, וביוני 2022 בעל רצח את אשתו בחיפה.

גורמים במשטרה אומרים ל"מעריב": "בעבר אירועים כאלה היו חריגים. היום זה מגיע מכל המגזרים, כשלא בכל המקרים יש עבר של אירועי אלימות קודמים. יש מקרים של מצב נפשי, יש מקרים של מצב כלכלי, מצב בריאותי, אהבה נכזבת ושכרות, כשמדובר באוכלוסיות שונות במגזר היהודי. במגזר הערבי הרקע לאירועים הללו זה חילול כבוד המשפחה ונקמה ברוב המקרים. מדובר באירועים שקשה למנוע אותם, וברבים מהם אין מידע מוקדם".

לדברי אותם גורמים, "המשטרה תעשה ועושה המון בטיפול במקרי אלימות, אולם ישנם לא מעט מצבים שבהם החשודים הם ללא עבר פלילי, או בעלי רקע נפשי שבית המשפט שחרר אותם והם מגיעים לקצה. פעם היינו יכולים לייחס את זה לתקופות לחוצות כמו בשיא הקורונה, אבל היום זה הפך להיות לאירוע שכיח, שחייבים לתת עליו את הדעת".