דובר צה"ל הודיע היום (רביעי) כי הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת תומר ירושלמי, תיפגש עם נפגעות ונפגעי העבירות בתיק של סא"ל דן שרוני, שהואשם בעבירות מין, ואשר מסתמן כי יחתום על הסכם טיעון בעניינו. זאת, "מתוך מחויבות עמוקה לנפגעי העבירה, בפרט נפגעי עבירות מין, והכרה בחשיבות עמדתם בהליך הפלילי", נכתב בהודעה.

אמה של חיילת שנפגעה מסא"ל שרוני: "היא בטראומה, לא אוכלת ולא שותה"

"צילם עשרות חיילות בעירום": הותר לפרסום שם הסא"ל החשוד בעבירות מין

עוד נכתב בהודעה כי "בהתאם לדין, ולדרך בה נוהגת הפרקליטות הצבאית, עמדות נפגעות ונפגעי העבירות יישקלו טרם קבלת כל החלטה נוספת בתיק. הפגישות ייערכו בהמשך לשיח שבוצע עם כלל נפגעי העבירה ולדיון בבית הדין הצבאי, שנערך בתחילת השבוע".

כזכור, שרוני הואשם ב־79 עבירות מין של צילום 49 נשים ללא ידיעתן, רובן חיילות ששירתו תחתיו. לפי ההסדר שמתגבש בין התביעה הצבאית לקצין ההדרכה הבכיר, שרוני יודה ויורשע בעבירות המיוחסות לו, יביע חרטה ויוכל ליהנות מתנאי פרישה כלכליים הכוללים רכיבי פנסיה - זאת אף על פי שנותרו לו עוד כשנתיים לגיל הפרישה. 

עוד כולל ההסדר המתגבש רכיב של פיצוי כספי מצד סא"ל שרוני לעשרות המתלוננות, הכולל כמה אלפי שקלים לכל חיילת, בהתאם לכמות הצילומים והסרטונים וחומרת החשיפה של כל אחת מהן בהם. שרוני צפוי לטעון כי יחל בתהליך של טיפולים במטרה לשקם את עצמו, ולכן יש להתחשב בעונשו ולהקל עליו.

החיילות שהיו קורבנותיו של סא"ל שרוני מתנגדות להסדר הטיעון המסתמן. "ידעתי מהתביעה שהגיעו איתו להסדר טיעון – ואני מבינה פתאום שהוא מקבל פרס מהצבא כאילו שהוא לא עשה כלום", אמרה אחת המתלוננות לחדשות 12. "אני לא מצפה שהצבא יפצה כל אחת במה שמגיע לה, כי שום דבר לא יכמת את מה שעברנו".