נורית ליטמן, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, שוחחה הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM בעקבות הדיווחים כי ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו, שוקלת לפרוש מתפקידה.

עקב ציוצים נגד ליאת בן ארי: בקשה לצו למניעת הטרדה נגד פעילת הליכוד אורלי לב

"אני חייבת לומר שבעיניי הסערה הזו של ליאת ששוקלת לפרוש, לא דיברתי איתה לאחרונה ולא יודעת מה המחשבות שעוברות לה בראש, אבל צריך לזכור שליאת כבר הרבה מאוד שנים בפרקליטות ומחשבת פרישה זה משהו שקיים אצל אנשים בוותק הזה לאורך זמן, זה לא משהו שצץ בבת אחת. אני לא בטוחה שהקישור בין זה לבין מה שהיא חשה היום בהכרח נכון. אני כן יכולה להגיד ואני חושבת שזה גם לא מפתיע שלאורך השנים האחרונות לליאת מין הסתם קשה מאוד עם הירידות האישיות עליה, ההפגנות מול הבית שלה. זה משהו שקדה מאוד לעבור אותו וזה מחיר שאתה משלם כשאתה מנהל תיק מהסוג הזה, אבל זה לא מחיר שאתה צריך לשלם", פתחה ליטמן את דבריה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהמשך נשאלה ליטמן על הגשת כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים בהטרדות של עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין: "אני לא יודעת למה הגישו עכשיו כתבי האישום, למה רק עכשיו. אני כן יכולה להגיד שגם בעניינה של ליאת בן ארי היו בעבר הליכים, היו צווי הרחקה, דברים שנעשו. אבל טוב שהגישו עכשיו כתבי אישום. אני חייבת לומר, לאורך השנים בתוך הפרקליטות הייתה תפיסה שאנחנו לא דואגים לעצמנו כי לא נעים. אם מעליבים עו"ס או מטרידים פקח תנועה או עונים לא יפה או מקללים שוטר אנחנו מתייצבים שם, אבל כשזה מגיע לפרקליט הייתה תחושה שלא נעים שאנחנו בתוך הבית מגינים על עצמנו. במובן הזה הפרקליטות שמה על עצמה המון מחסומים ומגבלות לא לדאוג לאנשים שלה, אותם פרקליטים, הרגישו לא נוח להגן על עצמם וטוב עשו שאם פרקליט נפגע בעקבות עבירה פלילית - צריך להגיש כתב אישום". 

על תגובת הפוליטיקאים נוכח הידיעה כי בן ארי שוקלת לפרוש אמרה ליטמן: "שני מיליון איש יכולים להגיד שהם רוצים שמישהו שלשיטת הפרקליטות עבר עבירות, למרות שהוא עבר עבירות או לא יודעים מה יהיה במשפט, הם רוצים שהוא יהיה ראש ממשלה.  אני לא יודעת למה כל אחד ואחד מצביע, אבל במדינה דמוקרטית, בשביל זה יש גם הפרדת רשויות וגם אם ראש ממשלה נבחר על ידי ציבור גדול הוא עדיין עוד בפני החוק כשווה בין שווים. זה לא דבר שצריך להרתיע את הפרקליטות, בואו נזכור גם שכתב האישום הוגש כשנתניהו היה ראש ממשלה". 

בהמשך נשאלה איך זה ישפיע על המשך המשפט של נתניהו, והשיבה: "בכתב האישום של נתניהו ליאת בן ארי בהחלט ניצחה על המלאכה, הייתה ראש צוות התביעה. מרגע שהחלו להישמע הראיות התיקים מחולקים לפי צוותים, בכל צוות עומד ראש צוות. מאז גם ליאת בן ארי מונתה למשנה פרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ומונה פרקליט מחוז במקומה. איזה מסר יעבור לציבור זה איזה מסר שמישהו יחליט להעביר אותו. אם פרקליטה שנמצאת במערכת עשרות שנים והגיעה לגיל שיש לה את כל זכויות הפרישה".

"אין לי ספק שיגידו שהיא לא עמדה בלחץ, ויגידו עוד יותר ממה שהדימיון שלך יכול להעלות על הדעת אבל בן אדם לא צריך להחליט מה לעשות עם החיים שלו לפי מה שיגידו או לא יגידו. אם ליאת, הגיע זמנה לפרוש, כחברה הייתי אומרת לה 'תפרשי'. אני לא חושבת שיגרם נזק לתיק הזה מבחינה משפטית. בן אדם לא צריך להתחתן חתונה קתולית עם תיק כזה, היא נמצאת בתיק הזה נשים ארוכות, בסוף היא תסיים את הקדנציה של התפקיד הזה, אם התיק לא יסתיים עד אז היא לא תוכל לפרוש? זה מגוחך. לא צריך לחשוב שבגלל זה משהו יתמוטט. השופטים צריכים להיות הכי זהירים בעולם, ולעסוק בדיוק במה שמונח לפניהם. הם לא יכולים להתבטא על דברים שקורים בחוץ", הוסיפה ליטמן.

"אני לא יודעת מה התוכניות שלה. אני חברה של ליאת, לא הייתי איתה בקשר לאחרונה. כל מי שמגיע לתפקיד של משנה לפרקליט המדינה אחרי עשרות שנים במערכת ומבחינת הזכויות שלו הוא הגיע למיצוי הזכויות שלו, הוא לא ירוויח בפנסיה מעוד כמה שנים במערכות, ורוצה לעשות משהו עם עצמו בחיים, אני מאחלת לליאת שתפרוש ולא תתחתן עם תיקים. התיק הזה נמצא בידיים טובות גם אחרי שהיא תפרוש, היא עשתה המון בתיק הזה, באמת הפכה לסמל. זה לא אומר שהיא לא יכולה לפרוש", המשיכה. 

לבסוף נשאלה ליטמן האם במקרה שבן ארי תפרוש, ייטען נגשה כי היא נכשלה בניהול התיקים: "יגידו, אבל זה לא נכון. ליאת היא בן אדם פרטי שהוא יכול לפרוש כשהגיע זמן הפרישה שלו. ראינו כבר הרבה מאוד לחצים שהיא הצליחה לעמוד בהם בלי לפחד, לחשוש ובלי לוותר. ליאת חטפה יותר אש ממני, זה לא בר השוואה, אבל בסוף ככה אתה מחונך כפרקליט – לעשות את העבודה שלך".  

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm