עו"ד דוד פורר, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר, בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לסוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הרפורמה המשפטית. הוא טען: "את נושא ניגוד העניינים אפשר למתוח עד הקצה לכל מיני מקומות. השאלה איפה אתה עוצר ומי קובע, אפשר גם להגיד שהיועצת בניגוד עניינים. הרפורמה עשויה להשפיע על המשרה שלה, תחומי האחריות שלה, אופק התעסוקה שלה. אז למה נתניהו בניגוד עניינים והיא לא? ומי קובע?".

יום של מחאה: מתנגדי הרפורמה חוסמים צירים מרכזיים ברחבי הארץ
"תמצאי סידור לילדה": תיעוד דרמטי מפתח ביתה של גוטליב

"אני חושב שהרעיון להגביל ראש ממשלה הוא סופר בעייתי. אם מגבילים אותו צריך להגביל אותו למינימום האפשרי", ציין והוסיף: "לדוגמה, אם אתה אומר שיש עיסוק בביטול עבירת הפרת אמונים שהוא נאשם בהפרת אמונים. יש בעיה גדולה או ניגוד עניינים, באם הוא עוסק בביטול סעיף הפרת אמונים. לעומת זאת, כשמדובר בפסקת התגברות, אני לא קשר אפילו עקיף. לכן השאלה של ניגוד עניינים, אתה רוצה אתה יכול להגיד על כל דבר שיש לו ניגוד עניינים".

הוא טען לבעייתיות בבית המשפט בישראל: "אני בעד שבית המשפט יהיה כמה שיותר חזק כדי שהוא יוכל להגן על האזרחים. השאלה, אני חושב שחלק גדול או הרבה אנשים בציבור, מה שמפריע להם שבית המשפט לא מגן מספיק על הציבור. בית המשפט כרת סוג של ברית על הפרקליטות, היועמ"ש, והוא במקום למנוע מעצרים לא חוקיים, הוא מאפשר את הדברים האלה".

"אני בעד שינתנו לבית המשפט כמה שיותר סמכויות. אתה יודע איפה הנקודה המכרעת? האם יש בבית המשפט הטייה פוליטית שמאלה? כי הימין חושב שיש הטייה שמאלה. ההכרעה מהו ערך השוויון זו גם שאלה פוליטית", הוסיף.

לסיום, טען לחוסר שיוויון בבית המשפט: "אנחנו רוצים שיהיה בית משפט שיגן, שיפעל בצורה שטובה לכל האזרחים, השאלה היא רק איך מגיעים לשם. מצידי שבוועדה לבחירת שופטים יהיה שוויון בין האופוזיציה לקואליציה. אם מסכימים על הטענה של הימין שיש הטיה פוליטית בבית המשפט שמאלה, ולכן יש בעיה לתת לשופטים להמשיך למנות כי אז אתה מנציח את המינויים של השמאל. אם היו אומרים 'יש איזון בין ימין לשמאל', זה היה הכי טוב לכולם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.