פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום כנגד 11 בכירים בארגון הפשיעה אבו-לטיף בין היתר בגין עבירות של ניהול וחברות בארגון פשע, הלבנת הון וסחיטה באיומים. כזכור, המעורבים נעצרו לפני כשישה שבועות לאחר שגויס עד מדינה נגדם ובמהלך פשיטת ענק של המשטרה.

"מחולל הפשיעה העיקרי בצפון": מיהו ארגון הפשע אבו לטיף?

בחקירה בה פעילים גם חוקרי רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון בליווי פרקליטות המדינה וחוקרי להב 433, עלה החשד שבמסגרת פעילות הארגון לא דווחו הכנסות בסך מצטבר של כשני מיליארד שקלים. עד היום נתפסו כסף ורכוש בשווי של מעל 100,000,000 מיליון ש"ח, הצ׳אנג׳ים באמצעותם בוצעו הלבנות הון נסגרו

מוקדם יותר השבוע בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת המדינה ודחה את עתירתו של עסק להמרת כספים בבני ברק נגד סגירתו בצו משטרה, בצל חשדות ששימש כמכשיר להלבנת כספים בשירות ארגון הפשע. לפי החשד, המנוע הכלכלי של הארגון, אשר מניע את הפשיעה, הוא הלבנת ההון שמבוצעת בכספי הסחיטה, וזאת באמצעות נותני שירות מטבע ("צ'יינג'") ובראשם נותן שירות מבני ברק, "די.אי.אס. קונטו בע"מ" נגדו הוציאה המשטרה צו סגירה.

הפשיטה על ארגון אבו-לטיף (צילום: דוברות המשטרה)
הפשיטה על ארגון אבו-לטיף (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שנערך שימוע לעסק ולבעליו, הוצא בהחלטת המשטרה צו סגירה ל-30 ימים, אשר נתקף ע"י העסק ובעליו בעתירה מנהלית שנוהלה בבית המשפט המחוזי בת"א, בשבתו כבית לעניינים מנהליים. לאחר דיון ארוך התאפשר לעותרת להודיע האם היא עומדת על עתירתה ולאחר שהעותרת משכה את העתירה – העתירה נדחתה בפסק-דין וצו הסגירה נותר על כנו.

במשטרה מציינים כי עד כה במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "המיליארד השחור" הוגשו 18 כתבי אישום 15 בקשות למעצר עד תום ההליכים של החשודים. המשטרה קוראת לכל מי שנסחט או משלם כספים מבלי לקבל שירות או נפגע מארגון אבו לטיף ועד היום חשש לשתף פעולה עם ולהגיע ליחידה המרכזית של מחוז צפון או לתחנת המשטרה הקרובה לבתיהם.