למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל משטח רצועת עזה ביממה שחלפה. ח"כ לשעבר עוזי דיין, שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס למצב הביטחוני המורכב: "זהו בוקר לא טוב, הדבר היחידי שמעודד זה שהפתרון הוא בידנו - אנחנו צריכים לשקם את ההרתעה שלנו, כי ברגע הזה אנחנו מאבדים את היוזמה. מצבנו מתדרדר ואנחנו צריכים לחזור לפגוע במנהיגי הטרור.

לילה ללא שינה בחוף אשקלון: "קוראים לממשלה לעצור את הדבר הזה"
ראש עיריית שדרות תוקף: "נתניהו טועה טעות חמורה, נותן חסינות למחבלים"

"צריך לפגוע בהם ובבתים שלהם, במשפחות שלהם. צה"ל צריך להגן על האזרחים שלה ולא והיפך. אין כבר הפסקת אש, כי זו פשוט דחייה של הדברים. צה"ל צריך להיות אגרסיבי יותר. אז איך מרתיעים טרור? צריך להטיל איום על עצם קיומם", הוסיף.

עוד הבהיר: "בן גביר צריך להסתדר עם מה שיש - פחות דיבורים ויותר מעשים. צריך להחזיר את המשילות, גם אם זה ייקח כמה חודשים. הצבא יודע לפתוח צירים - אנו לא צריכים להיות מודאגים, אנו צריכים להיות נחושים ולהאמין בכוח שלנו. הערבים צריכים להבין שאם הם לא ישנו את התנהגותם, הם עלולים לגרום לכך שיקרה דבר שאנו לא מעוניינים בו, אבל יכול לקרות - נכבה נוספת".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. (צילום: דובר צה"ל)

בהמשך, טען: "אם זה יגיע לכדי מצב של כניסה לרצועה, הולכים עד הסוף. אנחנו אף פעם לא עשינו את זה עד הסוף - רק בלבנון עשינו את זה, כשסילקנו את פת"ח מהטריטוריה שלה. גם את חמאס ניתן לסלק מעזה. אנחנו מפחדים מהמחיר והחשש הזה הוא אמיתי ונכון, אבל יש אצלנו בעיה במחירון - לא יכול להיות שהדם של החיילים יקר יותר מהדם של האזרחים. הבית שלנו בוער ואנחנו צריכים לשנות את המדיניות שלנו בעזה. האם מדינת ישראל מוכנה למלחמה בכל הגזירות? התשובה היא כן, ישראל חזקה יותר ממה שניתן לדמיין. נכון שזה מורכב, אבל יש לנו מספיק כוח לעשות את זה".