אילן לוטן, לשעבר בכיר בשב"כ, שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און, והתייחס לפרטי המבצע שאירע הבוקר בו חוסלו שני המחבלים שרצחו את האחיות מאיה ורינה די ז"ל ואת אמן לוסי ז"ל בצומת חמרה בבקעת הירדן. "כשיש אינדיקציה מודיעינית שתאפשר את הפעילות האופרטיבית - יוצאים לפועל, זמן ההיערכות קצר, כי המבוקשים זזים ממקום למקום", ציין.

כחודש לאחר הפיגוע: חוסלו המחבלים שרצחו את לוסי, רינה ומאיה די

עוד הוסיף כי "לא היה מחבל שביצע פיגוע ולא הצלחנו להגיע אליו. לעיתים זה עניין של כמה שעות ולעיתים לקוח קצת יותר זמן, אבל בסוף סוגרים חשבון עם כל מחבל ומחבלת. חשוב לציין שזה מסכל גם את הפיגוע הבא".

הוא התייחס לטענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לנציבת שב"ס בבקשה שלא להוציא לפועל את החלטת השר בן גביר לחסום את השימוש בטלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים: "האמירות שלו מזכירות לי שכשהייתי צעיר, היה בריון בשכונה שחטף את הכדור ואמר שהוא לא משחק איתנו. זה מה שהוא מזכיר לי". 

עוד ביקש להבהיר: "כל הסיפור של מעורבות או סיוע של שב"כ באירועים הפליליים שקורים במדינת ישראל, ראשית צריך לציין שיש חוק ועל פיו השב"כ לא עוסק בפלילים, אלא משטרת ישראל. עם זאת, המשטרה היא פשוט קטנה בסדרי גודל על המשימות אליה היא נדרשת". 

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.