בשיחה עם גדי נס ב104.5fm, שגריר ישראל לשעבר באו"ם, חבר ועדת חוץ וביטחון בכנסת, ח"כ דני דנון (הליכוד) התייחס לתקרית הביטחונית המחרידה על גבול מצרים, שהסתיימה עם שלושה חיילים ישראלים הרוגים שנורו ככל הנראה על ידי שוטר מצרי. הוא הביע דעתו על אופי הוראות פתיחה באש בצה"ל, שגוררות לא מעט חילוקי דעות בשנים האחרונות -והודיע האם לדעתו צריך להחמירן.  

אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים
מפקד פיקוד הדרום על התקרית בגבול מצרים: "אין קשר להוראות הפתיחה באש"

"התחושות הן קשות, כולנו שואלים את השאלות 'האם היה אפשר למנוע את האירוע הקשה הזה'", אמר בפתח השיחה. "ולצערי יש דברים שאפשר לעשות. כל המרחב של סיני הוא פרוץ לחלוטין, איזור שבו אין דין ואין דיין וחברה בדואים שולטים בו".

הוא הבהיר: "הגבול פרוץ, ולדעתי צריך לעשות מעשה, לשנות את נוהלי בפתיחה באש. מי שמתקרב לגבול בשעת לילה, מקומו לא שם, חשוד, צריך לעצור בנוהל עצירת חשוד. הדבר הזה חייב להיעצר היום ולכן אני חושב שצריך להכריז על שטח סטרילי גבול עם מצרים בשטח שלנו, אין מה לחפש שם בלילות". 

עוד ציין ח"כ דנון: "לא רק נושא של החדירה, אלא גם המרדף צריך להיבדק, הגישה היא בעייתית. אם אתה מזהה חציית גבול לא חוקית, אתה יכול מהאוויר ליירט את כלי הרכב. כל מבריח סמים שיקח בחשבון שאנחנו יכולים לצלם אותו למעלה וגם להוריד אותו למעלה, היום זה לא נעשה". 

זירת האירוע בגבול מצרים, ותחקיר הרמטכ״ל בנקודה. קרדיט: דובר צה"ל

"חיילי צה"ל צריכים לקבל את הסמכות להגן על עצמם", תקף. "אותו מאג שנלקח מהטנק הולך להימכר לארגון טרור. צריך לנקוט במדיניות אחרת מול הפורעים הבדואים, כנופיות בדואיות ששולטות במרחב, ואנחנו שמים את חיילנו שיתצפתו על מה שקורה שם, את זה צריך להפסיק".

בהמשך, תקף את תגובת המצרים לאירוע החריג, ואמר: "מצרים זה צבא אדיר, יש להם מיליוני חיילים בצבא, למה שלא ישלחו חיילים באיכות יותר גבוהה שישבו בגבול הרגיש בין ישראל למצרים?"