הרב שמואל אליהו, הרב של העיר צפת, שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון ברדיו צפון ב-104.5FM, וביקש לספוד את מותו של אורי יצחק אילוז ז"ל מצפת בתקרית הרצח של שלושת הלוחמים בגבול מצרים אמש. 

סמים בשווי מאות מיליוני שקלים בגבול המצרי: איזור ההברחות שהפך לזירת ירי

"זה כאב בלתי נתפס, אני מכיר את המשפחה טוב, לא נעים לחזור ולומר שאלה הטובים ביותר, זה פשוט אמת. משפחה מיוחדת במינה", אמר, אך הבהיר: "הכאב הוא גדול, אבל אני רוצה לומר משהו לכיוון ההפוך דווקא - אנחנו לפעמים שוכחים את החיילים לאורך הגבולות הירוקים של המדינה, בלי מעשים הירואים גדולים, הם אלה ששומרים עלינו ואנחנו חיים בשקט בזכותם. זו הזדמנות להבין שאולי יש שלום עם מצרים אבל לא בהכרח שלום עם תושבי מצרים". 

בהמשך, התייחס הרב למשפט שמתנהל נגדו על התבטאויות נגד ערבים בעיר: "את זה בית המשפט העליון דחה ואמר שאין התבטאויות גזעניות. מדובר בדין משמעתי על זה שביקרתי את בית המשפט העליון כי כעובד ציבור אסור היה לי לבקר את השופטים. הרי כולנו מבקרים כל היום את הממשלה, תראי את נשיאת בית המשפט העליון איך היא מעזה לבקר את ראש הממשלה, את בעצמך מאשימה את הרשויות". 

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

הוא ציין: "ארבעה שרי משפטים היו צריכים כבר במשך שנים להעמיד אותי לדין משמעתי ואף אחד לא עשה כלום. כולם מבינים שזה דין משמעתי הזוי, ושר לא רצה ללכלך את הידיים שלו בתיק המשמעתי הזה. זה תיק הזוי שמשמך שנים מדי".

"תפקידי למנוע מהעיר צפת שתהפך למה שהפכה לוד לפני שלוש שנים"

"אני לא אוהב שערבים גרים בצפת", אמר בנחרצות. "לצערי אנחנו חיים פה בצפון. כאן בצפת ההתנהגות שלהם היא לא נתפסת, אין פה שבוע שלא נשרפים פה אוטובוסים מהפורטשקן שלהם, אנשים יושבים אצלנו במשרד ובוכים, אנחנו לא יכולים לחיות בצורה הזאת יותר". 

עוד תקף: "העובדה היא לצערי שבמגזר הערבי יש כל יום כמעט רצח, תרבות שאנחנו לא רגילים אליה, לא אוהבים אותה ולא רוצים אותה בתוכינו. כל הפרוטקשן מגיע מהמגזר הערבי, וראשי המשטרה יודעים את זה ולא פועלים נגדם מספיק בנחישות. זה לא נעים להתעורר בבוקר עם שמונה אוטובוסים שנשרפים בצפת".

הרב שמואל אליהו סיכם: "אני חושב שתפקידי למנוע מהעיר צפת שתהפך למה שהפכה לוד לפני שלוש שנים ולמה שהפכה עכו והפכו ערים מעורבות אחרות, גם אם זה לא נעים, גם אם זה לא מכובד, צריך לומר את האמת. לצערי אנשים מזלזלים בחוק, בחיי החירות של אנשים אחרים. יש תרבות שלמה שלצערי היא כוללת לא רק את הישובים הערביים בישראל, גם בדרום וגם בצפון, בגלל זה גם בסוריה וגם בלבנון אי אפשר לעצום את העיינים להגיד 'הכל בסדר', צריכים להתמודד עם המציאות".