צה"ל פתח היום (שני) במבצע צבאי נרחב במחנה הפליטים ג'נין במהלכו הותקפו גם מהאוויר יותר מ-10 מטרות טרור. במבצע לוקחים חלק מאות לוחמים, כלי טיס וכלים הנדסיים. 

המבצע בג'נין נמשך: צה"ל תקף 10 מטרות מהאוויר, כך נראה ההרס | שידור חי מג'נין
דובר צה"ל: "נערכים ללחימה משמעותית בתוך מחנה הפליטים בג'נין"

הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם שוחח עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM והתייחס לאירועים בצפון השומרון: "אנחנו רואים בשעה אחרונה לאט לאט התגברות של הלחימה. למרות שאנחנו כבר שעות מדווחים על מבצע, סה"כ היקף הלחימה עד עכשיו לא היה מאוד גבוה, ראינו ימים יותר סוערים מבחינת התנגדות פלסטינית".

עוד הדגיש כי "אנחנו לא מדברים פה על מבצע ענק, של שבועות, אלא פשיטה. אבל, ככל שהזמן עובר אין מה לעשות, אנחנו רואים גם שהמחבלים מצליחים כבר לייצר יותר אש. בינתיים יש פצוע קל אחד, יכולים להיות גם הרוגים בלחימה מסוג כזה. ג'נין היא עדיין לא עזה". 

באשר לאפשרות כי התגובה למבצע תהיה בירי רקטי, הבהיר: "אני לעולם לא אזלזל באבולוציה של רקטות. אני הגעתי לפיקוד הדרום בתקופה שרקטות ידעו להתעופף לשבעה ק"מ, סיימתי על 15־14 והיום אנחנו מעל 100. ועדיין, יהודה ושומרון לא רצועת עזה. במידה מסויימת עבור מנגנוני הביטחון הפלסטינים, אני לא בטוח כמה עצב אמיתי יש על הפעילות היום במחנה הפליטים, יש להם גם אינטרסים. זה נכון שהיו מבצעים בג'נין, מחנה הפליטים בג'נין צה"ל נמנע. שורה תחתונה, מצאו עד עכשיו מעבדת נפץ, חלקי רקטות, אבל מעבר להכול, יש כאן דילמה שהיא החשובה - אם זו רק פשיטה, אם היא מוגבלת, אם ברור לכולם שהיא לא תפתור את מגמת הטרור, מהי נקודת היציאה?"

אמירותיו של הכתב והפרשן הצבאי הובילו לדין ודברים באולפן סביב אימוני חטיבות צה"ל, ולב רם הסביר: "בוודאי שהן לא מתאמנות. הצבא בסופו של דבר, סדיר ומילואים, קטן על האתגרים הביטחוניים שלו. צריך להבין, וזו גם הקוטביות בממשלה, אם אתה רוצה מבצע נרחב ביו"ש, למוטט את הרשות הפלסטינית, אין מחיר חינם. לכן בתוך הממשלה יש קוטביות מאוד גדולה וכמעט בלתי נתפסת בתוך ממשלה שהיא ימין ימין".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm