על רקע מחאת המילואימניקים, אשר הכריזו כי יפסיקו את התנדבותם לשירות בצה"ל, לוחמי שייטת 13 שלחו מכתב לרמטכ"ל, בו הבהירו כי ימשיכו להגן על המדינה ללא קשר לדעותיהם האישיות. ינון מגל ורויטל סויד שוחחו ב־103fm עם סרן (מיל') אלעד צדיקוב, ששירת ביחידה ומיוזמי המכתב, אשר התייחס לדברים. 

ראש השב"כ לשעבר: "אם החקיקה תעבור - אנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמנו"
מאות קצינים הצטרפו למחאה; הרמטכ"ל: "הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל"  

"יש מעל 300 חותמים", סיפר. "בתחילת היציאה של המכתב היה שיח ביחידה מאוד אגרסיבי, ואני שמח שזה נרגע ונעצר. אסור שהשסע הזה יבקע את הכוח של צה"ל. כשאדם קורא לסרבנות, אי התייצבות, ברגע שהוא עושה את זה את זה כמסה תקשורתית שמוציאה את זה באופן קולקטיבי, הוא מפקיר כוח צבאי שניתן בידיו ומפקיר את ההגנה לאומה. לכן אנחנו כל כך איתנים במהלך הזה. קריאה קולקטיבית הוא דבר בלתי לגיטימי".

עוד הוא טען כי "אנחנו כולנו צריכים להבין דבר אחד - את רוח ההנהגה מחייה הדמוקרטיה. כשאני הייתי בצה"ל בסדיר שלי, בשבוע הראשון בטירונות למדנו - המטרה של צה"ל היא לנצח במלחמה, להבטיח את ביטחון ישראל. אנחנו לא משרתים שום משטר, אנחנו משרתים את הביטחון".

אלפים באירוע ׳קו אדום׳ להתנדבות למילואים במוזיאון תל אביב. קרדיט: מחאת המילואימניקים אחים לנשק (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

"היו וויכוחים קשים בצוותים?", תהה מגל, צדיקוב השיב: "היו, ואני רוצה לומר לשבח חבריי שזה התמתן מאוד. היה ריכוך של המסרים. לפי דעתי הם פשוט עוברים תהליך. בסוף יש כאן קבוצה גדולה של אנשים שעמדותיה לטעמי מאוד הדוקות, אבל ברגע שיהיה שיח אמיתי הדברים יירגעו".

לסיום, הדגיש צדיקוב כי "המסר הכי חשוב שאני רוצה להעביר, לתוכנית שלך מקשיבים גם אנשי חמאס, חיזבאללה וכל אויבנו המרים - שלא יתבלבלו, שיהיה להם ברור, שביום פקודה, אם חלילה תפרוץ מלחמה עם ישראל יתלכד כאיש אחד. אנחנו נדע להגיע עד אליהם הביתה".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM