על רקע התבטאויותיהם של מספר שרים וחברי כנסת נגד בכירי המערכת הצבאית, החליט מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה להשיב לדברים שאמר שר הביטחון יואב גלנט בביקורו בהר דב, ואיים: "אני אומר עכשיו לישראל - גם אתם תחזרו לתקופת האבן, אם תפתחו במלחמה נגד לבנון. זה מה שיקרה בישראל, תחזרו לתקופת האבן". האלוף (מיל') יעקב עמידרור שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm והתייחס לדברים.  

15 מטענים מוכנים לשימוש: כוחות צה"ל השמידו מעבדת נפץ סמוך לשכם | צפו
במערכת הביטחון נערכים להסלמה מול הדרג המדיני ונתניהו
 
"בעולם העסקים אומרים שפשרה טובה היא פשרה ששני הצדדים לא אוהבים אותה. כנראה שצה"ל נמצא במקום הכי טוב בחברה הישראלית. מצד אחד מתנגדי הרפורמה מנסים להרוס אותו והוא מדמם בגלל סירוב המילואים המילואים, מצד שני אנשים שלא תרמו שמינית מאלה שמסרבים מגדפים את הצבא. בשני הצדדים פועלים נגדו בצורה פעולה וחדה ואולי בסוף הם יצליחו להרוס את הצבא".

"ראש הממשלה אחראי לכל מה שקורה, אבל מי שאשם בסירוב זה אנשים שסירבו", הוסיף ואמר. "הנזק שהם עשו לצה"ל ולצבא העם אי אפשר לתקן אותו. בצבא היבשה אומרים שיש התמרמרות כלפי חיל האוויר ובחלק מהמקומות אמרו שהחיילים שלהם לא סומכים על חיל האוויר. ההודעה שלהם שהם מוכנים לשרוף את המועדון הובילה לכך שלא סומכים עליהם. את הנזק שהם עשו לא יהיה אפשר לתקן הרבה מאוד זמן".

עמידרור התייחס לטענות לפיהן חיילי המילואים יתפקדו בזמן אמת: "זה חסר משמעות, טייס שלא התאמן לא יכול לעשות מה שציפו ממנו לעשות במלחמה – על זה בנויה המערכת. היה חוזה מולם לצבא, אתם תתאמנו, נאפשר לכם להתאמן, תוותרו על החיים ותבואו להתאמן – וכשנצטרך אתכם אתם תהיו כשירים. ביום הפקודה הם לא יהיו כשירים והוא לא תקף. הרי יש ויכוח האם זאת תהיה דיקטטורה או לא".

"קצינים הם לא שומרי הסף. בואו לא נעמיד אותם במקום שהם לא צריכים להיות, הם צריכים לבצע את תפקידם במערכת הביטחונית", הוסיף. "במערכת כשלא רצו לשמוע את דעתי, דאגו לא לשמוע את דעתי ואני עקפתי את מי שצריך בשביל להשמיע אותה – אבל היו פעמים שלא שמעו אותה. לא תצליחו לגרום לי להגן במילימטר על אנשים מימין ומשמאל שמטנפים על הצבא. זה לא קרה מעולם, בגלל זה זה כזה נורא. גם בצד השני כשהרגישו שלוקחים להם הכל מתחת לידיים, כשהחזירו שטחים לאויב, יש קווים אדומים שהם לא חצו. אבל הפעם הם החליטו לשרוף את המועדון". 

על איומיו של נסראללה אמר: "יש פה אירוע מצטבר, אפשר להתווכח מתי הוא התחיל. לדעתי כשלא הגבנו על המל"טים האיראנים שנשלחו לעבר אסדות הגז שלנו. זה נמשך בצורה עוד יותר חמורה כאשר חיזבאללה שם מטען בצומת מגידו ולא הגבנו כמו שצריך להגיב. אני מציע לכם לבדוק היטב איזה חלקים בדרג המדיני התנגדו, נתניהו לא היה לבד. נסראללה יכול להבין שבמדינת ישראל יש חשש לא להיכנס למבצע גדול, אם זאת ההבנה שלו אז הוא עלול לעשות את הטעות שעושים דיקטטורים מול דמוקרטיות ולקחת את זה צעד אחד יותר – ולא תהיה לנו ברירה אלא להגיב".

לסיום אמר: "תתארו לכם שבצומת מגידו לא היה פצוע אחד, אלא עשרה הרוגים. גם אם הדרג המדיני מאוד זהיר, אז לא תהיה לו ברירה". 

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm