ח"כ אלמוג כהן התייחס היום (שני) לפיגוע שהתרחש בדרום הר חברון, שבו נרצחה אישה ונפצע אדם נוסף באורח קשה. בריאיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM אמר כי "צריך להשיב את מעגל ההרתעה".

פיגוע בדרום הר חברון: אם נרצחה מירי לעיני ביתה, נהג שאסף אותן נפצע קשה
"הטרור מרים את הראש": במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע בדרום הר חברון

כהן קרא להעביר חוק לגירוש משפחות מחבלים, בנוסף להריסת בתיהם והוצאתם להורג, ותקף את בג"ץ. "בשנת 1992, כאשר יצחק רבין גירש מחבלים מעזה ללבנון – מי שהחזיר אותם זה בג"ץ", אמר.

"בג"ץ מנותק מהעם, הם לא חיים את הצרות של העם, הם חיים באיזה אולימפוס. חושבים את עצמם כבני האלים".

על החוק הבינלאומי שאוסר על גירוש משפחות אמר כהן: "עם כל הכבוד לבתי הדין הלאומיים אנחנו חיים פה ואנשינו נרצחים. בסוף אנחנו רודפים אחרי הזנב של עצמנו, כי בטרור יחידים אין מודיעין".

מוקדם יותר היום, כאמור, אישה בת 40 נרצחה וגבר נוסף בן 39 שנפצע קשה מירי שבוצע לעבר רכב בו שהו בכביש 60 סמוך לצומת הכבשים, בין הכפר יטא לחברון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם במקום טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל אולם נאלצו לקבוע את מותה של האישה, והפצוע פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. באורח נס, ברכב שהתה ילדה בת שש שלא נפגעה.

מתחקור האירוע עולה כי האישה עלתה עם בתה לרכב כטרמפיסטיות, ומיד לאחר שהרכב החל בנסיעה בוצע לעברו ירי. באורח נס, הילדה  יצאה ללא פגע מהאירוע.