יאיר ליאור, חמיו של אריה גוטליב, שנפצע קשה בפיגוע הירי אתמול (שני) בדרום הר חברון התראיין בתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ושוחח עימם אודות הפיגוע הקשה ומצבו הגופני של חתנו. בנוסף לכך, הביע את עמדתו בנוגע להתנהלות הביטחונית של הממשלה נוכח גל הטרור שפוקד את המדינה בתקופה האחרונה.

שני פלסטינים נעצרו בחשד לביצוע הפיגוע בהר חברון: הערכה: קיבלו סיוע מגורם נוסף

כאשר נשאל על מצבו של אריה סיפר: "דיווחים שאני מקבל הבוקר זה שעשו לו ניתוח מציל חיים כשהוא הגיע לבית החולים, אחרי שאיבד דם רב כתוצאה מפגיעות בגפיים. ייצבו את מצבו. כשעזבתי את בית החולים הוא היה מורדם ומונשם, ניסו להעיר אותו, הוא מגיב לסביבה וזוכר את פרטי האירוע. אנחנו מתפללים להחלמתו".

"הצלחת לשמוע מה קרה?", נשאל. "אני אישית לא הגעתי למצב הזה, כי מבית החולים היינו צריכים לצאת כשנגמר הביקור", השיב. " אני משער לעצמי שביתי, שהיא רעייתו, ששהתה באיזור בית החולים במשך הלילה שמעה יותר דברים. אני מכיר את משפחת ניגרי, אבל לפני הכול אני רוצה לומר משהו ברמה הכללית הלאומית. אמנם זה אירוע שחתני היקר נפצע בו בפצעים קשים ובע"ה יצא מזה, ונרצחה עוד תושבת היישוב, השמינית במספר - אנחנו עם ישראל חוזר לארץ ישראל אחרי אלפיים שנות גלות וחלקים גדולים מאיתנו לא מבינים את גודל האירוע של חזרת עם ישראל לארצו ואנחנו יותר מדי מתחשבים ומחשיבים את אלו שהגיעו לפה סה"כ לפני 1,300 שנה שהוקמה הדת המוסלמית".

עוד הוסיף בהמשך דבריו: "מטרתם של הרוצחים הללו שנתפסו לצערי חיים להפריע לחיים של עם ישראל ולתקומת מדינת ישראל בכל דרך שהם יכולים. ניתן לזכור את כל האוטובוסים, הפיצוצים, בקבוקי התבערה, הטילים, כל מה שהם עושים כדי להפריע. לכן אם אנחנו לא מבינים, חלקנו, גם בעולם העשייה הכללי, הפוליטי, הצבאי, לא מבינים את גודל האירוע, אין לנו עניין להרוג אף אחד אבל יש לנו עניין לשלוט במדינה, ליישב אותה. לפני 76 שנים האמא של שר הביטחון גלנט, שנפטרה לא מזמן, ואבי מורי שיאריך ימים, היו 60 יום על הים. לאחר מכן הוקמה מדינת ישראל. לכן, אם אנחנו לא ננקוט ביד ברזל, בדברים שכואב להם, הריסת הבתים, גירוש טוטאלי של כל מי שקשור לטרור ולא רוצה לחיות כאן בשלום, עכשיו לא בעוד זמן".

"ממשלת נתניהו יחד עם סמוטריץ' ובן גביר עושה מספיק על פי ההבנה שלך?", נשאל בסוף הריאיון. ליאור הגיב: "אני פה בנקודה הזו, ברגע הזה שאנחנו רק אתמול קברנו את השכנה וחתני היקר פצוע, לא מעוניין לתקוף כרגע את הממשלה. אבל לשנות את הקונספט. אתמול לא ראיתי את אותו אחוז להט לפתור את הבעיה. למה תפסו אותם חיים? חשוב לתפוס חיים אבל מה שחשוב זה שלפחות אם הם נתפסו חיים שיהיה להם את העונש הכי מקסימלי שאפשר לתת, אחרת אתם ואני וכל מי שמשלם פה מיסים יאכיל אותם עד סוף חייהם - זה לא פותר את הבעיה".

"מי שצריך לעשות את הדברים זה ממשלת ישראל, אני מפה קורה לראש הממשלה ולכל חברי הממשלה, כבוד השרים וראש הממשלה, תתעשתו על עצמכם, תפעילו את כל הכוח שיש לנו, אני קורא קודם כל להרחיב את כל הכבישים ולפנות את הבתים של כל אלה שקשורים לאירועים הביטחוניים", הכריז. "לעשות דברים שיכאבו להם – לגרש אותם משם בכיוון אחד".

בסיום הדברים, ספד ליאור לבת שבע ניגרי ז"ל שנרצחה באותו פיגוע ואמר: "גברת בת שבע ניגרי היא אישה שהייתי מסיע אותה פה בתפקידי, הייתי לוקח אותה כל בוקר בשנה האחרונה. אישה שכל דבר הכי קטן הייתה אומרת לי 'תודה'. תמיד מאירת פנים, תמיד רצתה לעשות רק חסד עם אנשים. פשוט כואב הלב איך הקדוש ברוך הוא לקח נשמה כזו אליו, השאיר את הילדים שלה בגן ללא גננת מלטפת ואוהבת, התנדבה לכל דבר ורצתה רק לעזור. אני מפה שולח תנחומים לאלי היקר, שאני מכיר ואוהב, ולילדה שנשארה יתומה ולכל תושבי בית חגי היקרים שהם גיבורים וגיבורות. ונאחל לחתן שלי רפואה שלמה".