אנה ברסקי, הכתבת המדינית-פוליטית של "מעריב", שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על פרסומה, בו נכתב דווח כי לפי גורמים בכירים בקואליציה, הקריאות לשנות את המדיניות מול הרשות הפלסטינית והאוכלוסייה הפלסטינית ייתקלו בהתנגדות גורפת של צה"ל וגורמי הביטחון, לצד לחץ בינלאומי קשה.

הערכה: למרות הביקורת – המדיניות מול האוכלוסייה הפלסטינית לא תשתנה
עימות חריף בקואליציה: "אם יש ביקורת - נכון לא להשמיעה בתקשורת" 

לדבריה, "זה נתון לפרשנות, אותם גורמים שהעריכו בשיחות איתנו כי מה שעולה מהקריאות של בן גביר וסמוטריץ' 'לשנות מדיניות', 'לשלול אישורי כניסה לישראל', כל אלה הצעדים שבראשם זה שינוי מדיניות. וכאשר אומרים אנשים כמו טלי גוטליב לפעול ביד קשה, אין סתירה. ללא שינוי מדיניות אפשר להגביר פעילות, לצאת למבצע, איסוף נשקים".

עוד אמרה: "הנוכחות האיראנית בגדה, ביהודה ושומרון - הוא לא דבר חדש והוא ידוע. לא פעם ראש הממשלה הפנה את האצבע המאשימה כלפי איראן, ובצדק. ההסבר שנותנים אותם גורמים הוא שזה לא נולד אתמול וזאת לא המצאה של ממשלת נתניהו. אפשר לפעול כך ללא שינוי מדיניות, בידול האוכלוסייה הפלסטינית מגורמי הטרור. ברגע שאתה מבדל אותם ומאפשר להם לחיות אתה מחזק את הרשות הפלסטינית, כך מתקיימת מדיניות הכלה. לכן, אומרים אותם גורמים בכירים בממשלה שהקריאות של אנשי הציונות הדתית ועצמה יהודית הן לרוב קריאות פוליטיות. ברור שהן מדברים מדם ליבם".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ (צילום: רויטרס)
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ (צילום: רויטרס)

על הטענה של דן אילוז כי השותפות הקואליציוניות מקשות על נתניהו, השיבה ברסקי: "לא הייתי אומרת שהאמירות מקשות על נתניהו. נתניהו וגם גורמי ביטחון הצליחו עד כה להוביל קו שהם ראו את הקו הזה כנכון. אי אפשר לדעת מה יוליד יום, אבל בשעה 12:30 יתכנס קבינט מדיני- ביטחוני וידונו ידונו בצעדים האפשריים, והערכה היא ככל הנראה יציאה לפעילות מבצעית ולא שינוי מדיניות כלפי האוכלוסייה".

לאחר מכן, הדגישה: "יש את ההיבט המשמעותי, המצב הנוכחי בין הדרג המדיני לצבאי. המתיחות הקיימת סביב הרפורמה וכשירות צה"ל, זה מקשה להחליט על הצעדים. ברגע שבאה הממשלה ואומרת שהיא מענישה אוכלוסייה ומורידה כמויות של אישורי כניסה, הדבר הראשון שנתקל בו זה התנגדות מארה"ב, הטלפון האדום יצלצל", סיכמה.