בעקבות הכוונה להוציא מרשימת הזכאות להטבות כלכליות ולסיוע בתחום המיגון יישובים כמו קריית שמונה ושדרות, עשרות יישובים במרחק של עד 2 ק"מ מגבול לבנון ועזה עשויים להיות פחות מוגנים במבצע הצבאי הבא. משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר 'פורום קו העימות', שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ברדיו 104.5fm וזעם נוכח ההחלטה. 

חשש מעימות בצפון: "המתח עולה כי יש ביטחון גובר אצל חיזבאללה"
"כמויות אמל"ח אדירות בהכוונת איראן": הגזרה הנוספת שמטרידה את צה"ל
 
"אני כבר לא יודע מה לומר", פתח, "אני מגלה שעדיין יש עוד לאן לרדת. זו עבודת מטה של משרד ראש הממשלה, שהיא בעצם החלטה ביטחונית. בצה"ל לא מכירים את ההחלטה הזו. הם שם בירושלים פשוט מנותקים. מילא לא סופרים את ראשי הרשויות, אך גם את צה"ל לא לעדכן? החשש שלי הוא שמאן דהוא שם רוצה לקחת את כל הסוגיה שנקראת מגן לצפון האזרחי, ההגנה על אלה שמגנים בגופם ובנפשם על הצפון, ולקצץ בתקציב. רק באפריל האחרון היה פה שר האוצר בעקבות קטיושות שנפלו בבצת. והיא אמורה לצאת מרשימת יישובי צמודי הגדר. זה פשוט אבסורד. אם הם מתכוונים שתושבי הצפון יברחו מפה, הם מוצאים עוד טריגר. הם לא הבינו שהם פוגעים במצביעים שלהם". 



לשיחה הצטרף בהמשך אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, והגיב על הידיעה: "יש סיבה כנראה שהיישובים האלה הוגדרו עד היום בעדיפות לאומית. יש לנו אתגרים ביטחוניים שהולכים ונהיים מאתגרים יותר מיום ליום. אנחנו שומעים את ההערכות, אף אחד לא אומר שזו שאלה של האם תהיה מלחמה אלא מתי, ואני מצפה מממשלת ימין על מלא למלא את צורכי הביטחון של המדינה. במקום לעודד אותנו להתיישב על הגבול, נראה שהם שוכחים את מסירות הנפש של התושבים שלנו שבחרו להיות השכפ"צ האנושי של המדינה. קל לא יהיה להם, אני כבר אומר. לא נתפשר על ביטחון מדינת ישראל ועל חיי התושבים שלנו".

עוד הוסיף ואמר: "אנחנו ברשויות המקומיות עשינו את כל המוטל עלינו, המקלטים ערוכים ויש כיתות כוננות ומצלמות, כל מה שצריך מבחינת רמת הרשות. יש דברים שהם מעל כוחותינו. בסוף אין עוד שום עיר בעולם שחוותה במשך 36 שנים ברציפות טילים וחדירות מחבלים. אני קצת מוחה על השיח הפוליטי, אני לא חושב שהצבא שלנו פועל ממדינים פוליטיים, כן אמרתי שמצפים מממשלת ימין על מלא ליישם מדיניות של ביטחון על מלא. לגבי מערכת החינוך, אני לא קושר את הדברים". 

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, התייחס לדברים: "ההחלטה הזו היא עוד סימפטום לכך שהממשלה הנוכחית אינה מנהלת שום תהליך קבלת החלטות מקצועי וענייני, אלא שכל מה שמחליטים הוא אך ורק ממניעים פוליטיים. אני אומר באחריות שאם וכאשר תעבור ההחלטה הזו של שינוי ההגדרות של המרחקים, יהיו יישובים עירוניים שמזוהים עם מפלגות מסוימות שימצאו דרך להחריג אותם מההחלטה. הכל פוליטי. מי שחושב שזה לא יגיע אליו טועה, כי החינוך, הכלכלה והרווחה מתנהלת כך. המדינה מתנהלת רק על ידי מניעים וכוחות פוליטיים".

"חכו ליום ראשון או שני הבא, ותראו מדינה בכאוס חינוכי מוחלט", הוסיף. "זה לא פחות חמור מאירוע קו העימות, זו מדינה שמתנהלת ללא גוף שלטוני שמנהל אותה. זה הכל סימפטומים של אותו אירוע, של התנהלות פוליטית נטו. זה מה שהכי מפחיד אותי באופן אישי, זו לצערי המציאות כרגע במדינת ישראל".