"חמש אצבעות" היא תנועת נוער שמלווה בני נוער בהכנה לצבא, וממש לאחרונה החלה לעבוד גם עם ילדיהם של המשרתים בגופי הביטחון החשאיים העומדים לקראת גיוס.

עלייה במספר ההתרעות לפיגועים לפני יום כיפור: "בעלי רישיון מתבקשים לשאת נשק"
"התירוץ הפעם זה אל-אקצא": חמאס יצליח להבעיר את השטח?

בתנועה מסבירים כי חיזוק החוסן הנפשי ויכולת ההתמודדות עם הציפיות להיות כמו ההורים נדרשים לא פעם לאחר ילדות מאתגרת של חוסר ודאות ולפעמים חוסר ידיעה מה אבא או אמא בעצם עושים. בנים של עובדי מערכת הביטחון השתתפו לאחרונה בסדנה של "חמש אצבעות" שהוקמה בין היתר על ידי לוחמי יחידות מיוחדות בצה"ל במילואים, אשר מטרתה לחנך ולעצב את הדור הצעיר בגילי תיכון, לפתח מנהיגות וחוסן פיזי ומנטלי.

במהלך הסדנה נחשפו הנערים, תלמידי כיתות י"א־י"ב, לאלמנטים של בניית והגברת חוסן ומנהיגות דרך אימוני ספורט מיוחדים, שמצד אחד מעניקים למשתתפים כושר גבוה, אך מצד שני מעניקים גם העצמה מנהיגותית, חוסן נפשי, יכולת עבודה בצוות וכלים נוספים שיעזרו להם להתמודד עם סיטואציות בשלבים הקריטיים במעבר לחייהם הבוגרים, בדגש על הגברת תחושת המסוגלות שלהם לקראת שירותם הצבאי.

את הסדנה יוצאת הדופן מפעילה כאמור התנועה החברתית־חינוכית "חמש אצבעות" שהוקמה ב־2014 על ידי רב־סרן עמיר מנחם, קצין שייטת 13 במילואים. התנועה פועלת במגוון מקומות בארץ והיא פועלת לפיתוח חוסן אישי ומנטלי, מסוגלות ומנהיגות בקרב ילדים ונוער. רובם של חברי הצוות הגיעו מיחידות מיוחדות בצה״ל, בין היתר שייטת 13, טייסי קרב, מגלן, יחידות מודיעין מסווגות ועוד.

עמיר, מייסד התנועה, מספר: "לאחר הכשרות מצוינות שהניבו פירות בשדה החברתי והצבאי, נענינו לאתגר ובנינו תוכנית ייחודית לילדי אנשי הצללים של מדינת ישראל. אין לנו ספק כי זאת לא תהיה סדנה חד־פעמית עבור הילדים ושבהמשך נצליח להעניק להם כלים משמעותיים שילוו אותם בהמשך חייהם הבוגרים".

א', מנהלת בכירה באגף משאבי אנוש באחד מגופי הביטחון שלוקחים חלק בסדנאות, מוסיפה: "כמי שהייתה שותפה למיסוד שיתוף הפעולה החשוב עם התנועה, אני יכולה לומר שהסדנאות שכבר מומשו תרמו רבות לילדי העובדים, השיגו את מטרותיהן ורק הצביעו על הצורך שלנו להמשיך ולהעמיק בעיצוב הדור הבא".