מלחמת חרבות ברזל: נכון לרגעים אלו נמצאים בעזה לפחות 126 אזרחים ישראליים כשמקום הימצאותם אינו נודע, כך על פי הדיווחים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם משפחות הנעדרים. גלי מיר תיבון, 'אמהות למען החטופים', שוחחה עם אריה אלדד ובן כספית ב־103fm ושיתפה על המאמצים להחזיר את החטופים השבויים בשבי חמאס בעזה. עוד סיפרה על ההצעה הקטארית לשחרור החטופים.

אחרי הפוסטים המסיתים: חקירה נגד ראש הלשכה של שרה נתניהו
משפחות החטופים לאחר הפגישה עם רה"מ: "מטרה לא תבוא על חשבון מטרה אחרת"

בפתח הראיון אמרה: "אני מרגישה שיש לי חוב. כל המשפחות שיצאו בשלום, בחיים, מעוטף עזה, ואצלי זה בני משפחה, זה הילד שלי והנכדות שלי, אני מרגישה שיש לנו חוב לאנשים שלא חזרו, לאנשים שנחטפו. אני יודעת שבחברה הישראלית יש שני דגמים שמאוד מאוד יושבים אצלי. האחד זה דגם של גלעד שליט, שאנחנו יודעים שאבא שלו יצא ועורר תנועה והוא חזר הביתה, והשני זה רון ארד. הייתה שם משפחה אצילה והם נתנו אמון, ואנחנו יודעים איך זה הסתיים". 

"אנחנו מדברים פה על אנשים שיש בהם אנשים שהם בחיים ויש שם ילדים ויש שם נערות וזה לא צבא", המשיכה. "אי אפשר כמו שראש המל"ל אמר 'בסוף המלחמה. אנחנו לא מנהלים מו"מ עם אויב באמצע מלחמה'. סליחה, אלה לא חיילים, אלה אזרחים. אלה נערות צעירות בשבי האסלאם. למה אתם מחכים?".

"אני לא קובעת מה עושים, אבל בכל זאת אני רוצה להגיד מה סדר העדיפויות הנכון בעיניי - ראשית, להחזיר את החטופים. אני כבר שומעת שנכנסים קרקעית לעזה, זה הרי יכול להיות גזר דין מוות לחטופים, וכשאני שומעת שלא מנהלים מו"מ תוך כדי מלחמה, על מה הוא (הנגבי) מדבר?", הוסיפה.

לדבריה, "אלה לא חיילים שמחכים לסוף המלחמה, אלה אזרחים, וחמאס הוא לא מדינה. הוא ארגון טרור. איך יכול להיות שהקטארים, כפי ששמעתי מגילי כהן בערוץ 11, הניחו הצעה לחילופי שבויים בין נשים וילדים שלנו לבין אסירות פלסטיניות בכלא הישראלי ואנחנו עוד לא אמרנו כן? לא יודעת מה חמאס יגיד על זה, אבל איך עוד לא אמרנו כן? איזו תשובה אחרת אפשר להגיד? זה צריך להיות מיידי. זה סדר עדיפות הומאני, לדעתי ברור לכולם".

"עברו 5 ימים וכל מה ששמענו זה מצחי הנגבי, שאח"כ כמובן נבהל כשאמר את זה, אבל הוא אמר את האמת. הוא אמר שלא מנהלים מו"מ עם האויב בזמן מלחמה, והדבר השלישי זה שכבר מדברים על כניסה קרקעית. אני אומרת שדבר ראשון - אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה, ואנחנו קבוצה של אימהות שהתארגנו, ויש עוד רבים כמונו, אבל אנחנו לא התארגנו בשביל לעשות פסטיבל 'לחופש נולד'. אנחנו מדברים על דברים קונקרטיים. יש הצעה קונקרטית וצריך מיד לקבל אותה".

"בואו נגיד שאנחנו מקבלים קודם כל את ההצעה. אם חמאס יגיד לא, אם זה לא יסתדר וישראל תרצה להיכנס לעזה קרקעית, אז אני יכולה להבין את זה, אבל קודם כל אומרים כן. קודם כל החטופים האלה. יש שם תינוקות. זה לא אחרי המלחמה. לשמוע שאנחנו ננהל את זה אחרי המלחמה?".