אל"מ במיל' רונן איציק מפקד חטיבת שריון שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס למצב הלחימה במלחמת חרבות ברזל שמתפתחת לשתי חזיתות. 

מקורב לסינוואר ומוחמד דף: זה בכיר החמאס שחוסל בתקיפת צה"ל
הקרבות בצפון עולים מדרגה: פיצוצים אדירים וירי ארטילרי | צפו

"אנחנו נמצאים במערכה אזורית, ויש בכל זירה מצב אחר. בדרום אנחנו נערכים למתקפה, בצפון אנחנו נמצאים במגננה, וכשאני אומר צפון זה לבנון וסוריה כי שתי הזירות הללו משולבות יחד ולא מאתמול. הדרג המדיני צריך לקבל החלטה איפה הוא מרכז מאמץ למתקפה, כרגע זה מסתמן ברצועת עזה. זה אומר שמבחינת השמיכה שנקראת צה"ל, צריך להחליט איפה אתה מגן ואיפה תוקף", אמר בפתח הריאיון.

עוד הוסיף: "סדר הכוחות בצפון הוא אדיר, במובנים מסוימים חסר תקדים, הם לא יכולים לעשות בצפון את מה שהם עשו בדרום, זה כבר לא יכול לקרות. למדנו שאי אפשר להיות במאה אחוז. מבלי לנקוב במספרים, אנחנו ערוכים עם עשרות אלפי חיילים על גבולה הצפוני של המדינה, וגם בעומק הגבול, ויש גם כוחות ברזרבה. גבול הצפון נמצא בהגנה מאוד צפופה של צה"ל, זה לא אומר שהם יכולים להביך אותנו בנקודה כזו או אחרת". 

לדבריו, "מי שיחליט אם לירות טיל או לא זה האויב, אנחנו כן יכולים להתנהג בהתנהגות מבצעית נכונה, לעלות לעמדות בצורה שאינה חושפת את הכוח לפגיעה, לא להניע כוחות במקומות מאוימים ולהשתמש באמצעים משבשים ירי נ"ט באזורים הללו. אני חושב שחזית הצפון ערוכה טוב מאוד, קיבלו החלטה נכונה לצמצם את האזרחים עד 2 ק"מ, וכרגע כמו שאני רואה מאז שהמערכה נפתחה, צה"ל אוחז היטב בצפון וערוך לכל תרחיש שם". 

לסיום, הדגיש: "ברגע שהדרג המדיני החליט לרכב את המערך ההתקפי דרומה, זה גוזר משמעויות על חיל האוויר, והוא מחזיק בידיו גם את מערך ההגנה האווירי, כל הזמן יש מטוסי קרב בשמיים שצריכים למנוע חדירות של אמצעים בלתי מאוישים. ככל שנכניס את התמרון מעזה, ואש הרקטות תלך ותצטמצם, הוא יוכל לשחרר את היכולות האוויריות שלנו לזירות אחרות. אני מקווה שלא נדרש לכך. אם הזירה הצפונית תלך ותתחמם, נוכל לשחרר את גמישות חיל האוויר לעבודה שם".

"אנחנו חוזים באירוע היסטורי. לא היה עוד דבר כזה שמדינת ישראל מצויה במערכה וארה"ב מביאה לפה עוצמות צבאיות ויכולות מאוד משמעותיות. אני לא יודע מה הם יעשו איתן, אבל אין ספק שהן מקרינות באופן מיידי. זו מערכה שהאיראנים מתזמנים, ממנים ומתפעלים וזה לא החל ב-7 באוקטובר. באיראן מבינים שהם הם ייצרו מערכה אזורית, זה אומר שהם מכניסים את עצמם באופן ישיר למצב סכנה, אני לא בטוח שהם רוצים את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM