סרן (מיל') תימור, קצין קשר בחטיבת המילואים של גבעתי שוחח הבוקר (חמישי) עם ינון מגל ופרופ' עוזי רבי ב־103FM וסיפר על מאמצי הצלת גופות הנרצחים ממתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, משטח רצועת עזה.

"תחושת מסוגלות": כמה משמעותית הפשיטה בצפון הרצועה להמשך המלחמה?
רבש"צ בקו התפר: "החדירות נמשכות, לא מצליחים להכיל את האירוע"

"אנחנו עושים המון פעילויות מבצעיות בכל הגזרה, פעילויות של הגנה, של החזרת גופות במרחב, להחזיר אותן לקבר ישראל. גופות של ישראלים נשארו בשטח רצועת עזה, בכל השטח שם". 

לשאלה מניין מגיע המידע באשר למיקום הגופות, השיב: "אנחנו מקבלים המון מודיעין, ואנחנו מבינים פחות או יותר איפה השטחים שיש שם גופות של ישראלים ואנחנו עושים שם מבצעים עם המון כוחות של שריון וארטילריה, וכך אנחנו מצליחים עם כוחות החי"ר שלנו וההנדסה להחזיר את הגופות חזרה. עד עכשיו משהו כמו 10 גופות שהחזרנו". 

עוד המשיך וסיפר: "אנחנו מתמקדים בעבודה. כולנו מוצפים רגשית, כולנו חווינו וחווים את מה שכולם חווים, אבל אנחנו מבינים שזה צו השעה ולוקחים את זה בחרדת קודש, כולנו מתכוננים. שמים את הטלפונים בצד, לא נכנסים לכל הדברים שכולם נכנסים, לא מתעסקים בחדשות, מתעסקים במבצעיות, מתעסקים בלהכין את עצמנו ואני יכול להגיד שאנחנו מוכנים כרגע באופן מלא לכל תרחיש וכל פעילות שיידרשו מאיתנו. אנחנו מתאמנים המון, זה בעיקר מה שאנחנו עושים, ופשוט מחכים לפקודה. האנשים מוכנים לקרב, חד משמעית. המורל הוא בשמיים. אין אחד שלא רוצה להיכנס ולהראות מה זה צה"ל". 

באשר לטענה כי ככל שהכניסה לעזה נדחית זה יכול לגרוע מהמורל והמוטיבציה, אמר: "בגדול כולנו מילואימניקים, כולנו מחכים גם לחזור לחיים שהיו לנו, למשפחות שלנו ולחברים. ככל שהזמן עובר אנחנו גם באמת מתרחקים מהבית, מהחברים, מהשגרה שלנו, אבל אנחנו מבינים את המשימה, אנחנו סומכים על צה"ל שבאמת מתכנן את הכול. אנחנו בינתיים מתכוננים, ממשיכים לעשות את הדברים הכי טוב שאפשר. ברור שזה משפיע, ברור שכולנו היינו רוצים לעשות את הדברים בצורה הכי טובה. התשובה היא לא פשוטה. מצד שני, המתח המבצעי לפעמים קצת יורד, אבל אנחנו גם מצליחים להחזיר את זה לחיילים מאוד מהר. אין פחד, אנחנו לא מפחדים".