שר הרווחה יעקב מרגי התראיין הבוקר (חמישי) ל-103FM, והתייחס למחלוקת סביב עסקת החטופים שנדחתה. "היו לי לפחות בין 6 ל־7 שאלות, ובשלב מסוים כבר ויתרתי על זכות השאלה כי כבר קיבלתי מענה מרוב שנשאלו כל כך הרבה שאלות ועל כל כך הרבה נושאים. אנשים רצו לדעת, נשאלו שאלות והצליבו", סיפר על ישיבת הממשלה שנערכה בסוגיה. 

הכסף הקטארי? מנוף הלחץ על סינוואר מגיע ממקום אחר
הורים שכולים לקחו חלק בעימות בוועדת הבריאות בכנסת

הוא תיאר את הדרך שבה שירותי הרווחה נערכים לקליטת החטופים: "אנחנו כבר נערכנו כשלא הייתה עסקה באוויר. אין הרבה חומרים לסיטואציה כזו, לא ישראלית ולא בינלאומית. הזמנו עבודה ממכון 'חרוב' וקיבלנו חומר מקצועי בנושא הזה, הדרכנו צוותים של עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים לסיטואציות האלה, בנינו תיק לכל חטוף וכל חטופה שאמורה לחזור. אנחנו יודעים פחות או יותר אילו צוותים הצטוותו אליהם".

עוד הוסיף: "יש כאלה שיחזרו ללא משפחה. שירותי הרווחה יהיו שם צמודים אליהם. בתהליך שנבנה, לא רק אלה שיחזרו יקבלו הודעה, גם תהיה הודעה לכל משפחות החטופים שלא חזרו אליהן. במלונות או ברשויות המקומיות שאליהן התפנו המשפחות, כבר שם יהיו צוותים ללוות כי זה יציף מחדש את כל המטענים הרגשיים". 

בנוגע ליישובים, הציג את דעתו לפיה "אנחנו מעריכים שהיישובים שנפגעו, הקהילות שנפגעו, הטיפול שם יהיה לאורך שנים. יצטרכו את הסעד, גם הנפשי, גם התמיכה הנפשית, גם הליווי, גם הייעוץ". 

מתי שמעתם אתמול שיש עיכוב?
"אני חושב שאף שר בממשלה או חבר מכוחות הביטחון שהיה באותה ישיבה לא מופתע שהודיעו אתמול על העיכוב. אני במקרה הייתי אתמול בישיבה עם ראש הממשלה וחברי הקבינט המצומצם כדי לסקור בפני ראש הממשלה והצוות והמזכיר הצבאי את תהליך קליטת החטופים. אנחנו לא מופתעים".