פיגוע משולב ברעננה: עדנה בלושטיין, בת 79, נרצחה ו-17 בני אדם נפצעו היום (שני) בפיגוע דריסה בשתי זירות שונות בעיר רעננה, בהם גבר כבן 34 ונער בן 16 הסובל מפגיעה קשה בכבד ובכליה ודימום מוחי, תשעה, בהם 4 ילדים ובני נוער, נפצעו באורח בינוני, ושישה במצב קל. בתוך כך, ראש עיריית רעננה להורים: "תשאירו את התלמידים בבית ספר", כשמקביל המשטרה עצרה שני חשודים - שני תושבי חברון, קרובי משפחה, שהם שוהים בלתי חוקיים.

"צעקו 'פיגוע!', ראיתי את המחבל דוקר": עדות מיוחדת למעריב על הפיגוע ברעננה

דקר נהגת וגנב שלושה רכבים: הפיגוע המשולב ברעננה - דקה אחר דקה

עדנה בלושטיין ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
עדנה בלושטיין ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מעצר המחבל ברעננה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מעצר המחבל ברעננה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

האירוע המתגלגל החל כשהמחבל שכרגע זהותו לא ברורה, השתלט ברחוב אחוזה בעיר רעננה על מכוניתה של נהגת, פרץ לתוכה, דקר אותה ומיד החל במסע הדריסות. באותו הרחוב פגע במספר אנשים, פצע אותם וכתוצאה מעצמת הפגיעה, המכונית נתקעה, והוא לא הצליח להתניע שוב. בשלב זה - נטש את המכונית.

זירת האירוע החשוד כפיגוע ברעננה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע החשוד כפיגוע ברעננה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

זירת הפיגוע ברעננה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת הפיגוע ברעננה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

זירת האירוע החשוד כפיגוע ברעננה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע החשוד כפיגוע ברעננה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

לאחר מכן, לא ברור עד כה כיצד, השתלט על רכב נוסף. משם, המשיך המחבל במסע הדריסות ברחוב החרושת שם פגע מספר אנשים. לאחר מכן הגיע לרחוב ויצמן, גם שם דרס מספר אנשים, ונמלט מהזירה. נקודת המוצא שהמשטרה עדיין לא השתלטה ולא עלתה על המחבל.

דובר המשטרה אלי לוי: "אנחנו יודעים על 3 זירות, יש כרגע הרבה כוחות של משטרה, לגבי הנסיבות עדיין לא ניתן לקבוע שמדובר בפיגוע, אירוע פח"ע, מפקד המחוז בזירה, אנחנו באירוע מתגלגל. אירוע שהחל בנהיגה בפראות שגרמה לדריסה. לאחר מכן עוד זירה ועוד זירה. אירוע שיש בו כ-20 פצועים, חלקם הגדול טופלו פונו על ידי מד"א, חייבים לסייג, כרגע". מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד המחוז סנ"צ ביטון הגיעו לזירה. 

"מבחינתנו מדובר באירוע מורכב, אחד הבעיות באירועים מהסוג הזה שאתה לא מבין בהתחלה עד שאתה מגבש תמונה, האם מדובר בפיגוע או בתאונת דרכים אקראית, אני חושב שפה מהר מאד מפקד התחנה והכוחות בפיקודו הבינו שמדובר באירוע פיגוע וכבר בדקות הראשונות נעצר המחבל הראשון, הקפצה מהירה של מפקד המחוז והבנה מאחר וראינו שתי זירות מרוחקות אחת מהשנייה, הבנו שמדובר בפיגוע משולב. מפקד המחוז הקפיץ כוחות נוספים, הקפצנו כוחות ברמה הארצית מהיחידה האווירית וכוחות מיוחדים. התפתח מצוד  אחר המחבל השני שנעצר גם כן תוך פרק זמן מאד קצר. אנחנו עדיין בפריסה מלאה של הכוחות על מנת לוודא שאין שותפים או עוזרים נוספים לאותם מפגעים. בכל מקרה, משטרת ישראל נמצאת בדריכות ובמוכנות מבצעית. אנחנו פרוסים בכל המקומות  עם הרבה כוחות בחוץ", אמר המפכ"ל שבתאי למעריב.

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע (צילום :אלון חכמון)

אתה יודע כמה זמן שהו פה אותם מחבלים? 
אני לא אכנס לכל הפרטים, ברור שמדובר בשוהים בלתי חוקיים שנכנסו בצורה לא חוקית לארץ. אחרי שנמצה את החקירה, נפרסם את הפרטים.

את המעסיק שלהם עצרתם? 
המעסיק כרגע בחקירה לראות אם הוא ידע לא ידע. על פניו כרגע זה נראה תמים, אבל אני אומר עוד פעם אנחנו לא רוצים למהר להסיק מסקנות. אנחנו נבדוק את כל הפרטים, איך הם הגיעו, מה הם עשו פה, איך הם שהו ואני מקווה שניתן את התשובות.

יש למחבלים עבר? 
אני לא אכנס כרגע לפרטים.

עד ראייה שהיה בזירה סיפר: "צעקו הצילו הצילו, אישה כבת עם שלולית דם מתחתיה, נהג הרכב ברח. אחרי כמה דק הגיעו אמבולנסים, עזרתי להם להרים את הילדים. המפגע ישר ברח. לא ראיתי לאן. ירדתי מהבית ועד שהגעתי הוא הספיק לברוח". עד ראייה נוסף סיפר: "ראיתי שמשה שבורה שיוצא דם מתחתיה. כמה שניות אחרי זה כבר הגיעו הרבה אמבולנסים לזירה. ראיתי לזמן קצר את המחבל, והוא ישר ברח".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שמתגורר ברעננה, הגיע לזירה ואמר: ".משתתף בצער הנרצחת, מאחל רפואה שלמה לכל הפצועים. הפיגוע הזה מזכיר לנו שהאויב מנסה לפגוע בנו ללא אבחנה בכל מקום, בקיבוץ בארי בדרום, בשלומי בצפון, בעופרה וגם כאן במרכז הארץ ברעננה".

בנט בזירת הפיגוע (צילום :מעריב אונליין)

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]