העיתון האמריקני המוביל ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם היום (שני) טור מערכת על המשך הלחימה של צה"ל ברצועת עזה תחת הכותרת "החדשות שלא מספרים לכם", ובו טען העיתון כי התקשורת מביעה "תבוסתנות" סביב סיקור המלחמה מאז תחילת התמרון הקרקעי.

"אולי פספסתם את זה בתוך התבוסתנות של התקשורת, אבל ישראל מנצחת את המלחמה בעזה. חמאס ממשיך לספור הרוגים, והתמיכה העולמית במאמץ המלחמתי הישראלי נמשכת זמן רב ממה שציפה חמאס", נכתב בתחילת הטור. "המלחמה רחוקה לסיום, אבל המעוז הדרומי של חמאס - ח'אן יונס, נופל. האזרחים העזתים זורמים החוצה ושאר הכוחות של חמאס במערב העיר מוקפים על ידי כוחות צה"ל. הם עומדים בפני התקדמות ישראלית מכל הצדדים, וישראל נלחמת כעת גם מתחת לפני הקרקע".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

הערכת מצב ושיח עם מפקדים ולוחמים בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
הערכת מצב ושיח עם מפקדים ולוחמים בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

"ההגבלות של ממשל ביידן והזהירות הישראלית האטו את המלחמה, אך קחו בחשבון שהקרב במוסול ב-2016 וב-2017 נגד דאע"ש ארך תשעה חודשים. ישראל נלחמת בקרבות רבים בשבעה ערים שונות נגד 30 אלף מחבלים, עם טווח תת-קרקעי שבנו מתחת לשטחים אזרחיים. ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון וחמאס. המלחמה בעזה ב-2009 הופסקת לאחר שלושה שבועות, המלחמה ב-2014 לאחר שישה שבועות, ואסטרטגיית השימוש באזרחים כמגנים אנושיים עבד עבור חמאס בכל פעם. אך לא הפעם, ה-7 באוקטובר היה אכזרי מדי, המלחמה הזו החלה לפני 120 ימים, כשארה"ב ואירופה מסרבות לקרוא להפסקת אש".

"ישראל הודיעה שחיסלה או עצרה כ-20 אלף מתוך 30 אלף מחבלי החמאס ופירקה 10 מתוך 24 גדודיו של חמאס בעזה. ההפסדים הקשים מנעו מחמאס להגביר את הקרבות והשקיטו את ירי הרקטות, מדובר בירידה של 95% מהימים הראשונים של הלחימה".

מחבלי החמאס (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
מחבלי החמאס (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

עזתים קוראים נגד חמאס (צילום: דובר צה''ל)
עזתים קוראים נגד חמאס (צילום: דובר צה''ל)

עוד נכתב בטור: "ישראל שחררה 110 בני ערובה, אך מנהיגיה של ישראל נמצאים בלחץ כש-132 שבויים עדיים בשבי. ממשל ביידן משתמש בלחץ הזה כמנוף דיפלומטי לקידום ההסכם, והפוגה ארוכה במלחמה, כשוושינגטון מקווה שתהפוך להפסקת אש, כשלא חשוב שהשארת חמאס בשליטה בשטח תהיה הגדרה לתבוסה הישראלית. לא משנה כמה זמן תימשך ההפוגה, ישראל תצטרך כנראה לחדש את הלחימה לאחר מכן".

מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"זו אולי הסיבה שחמאס התנגד להצעה ובמקום זאת דורש ערבויות להפסקת הלחימה, שישראל לא יכולה לתת זאת. נזכיר כי חמאס הסכים בתחילת הלחימה לעסקה לשחרור החטופים לאחר שישראל כבשה את העיר עזה מהר מהצפוי. התקדמות ישראלית כעת עלולה לדחוק את מחבלי החמאס לרפיח, המקלט האחרון של חמאס, בקצה הרצועה. לאחר שהחטיבות האחרונות של חמאס יובסו, ייקח זמן לטהר את עזה מחוליות טרור, כשישראל מפנה את השטח העירוני ואת המנהרות ב'קצב היסטורי', כפי הסביר ג'ון ספנסר, ראש תחום לוחמה אורבנית בווסט-פוינט".

"המשימה של ישראל לשנת 2024 היא לסיים את העבודה, אבל האם התמיכה הפוליטית של ארה"ב תחזיק מעמד? ממשל ביידן ממשיך לספק אמצעי לחימה וגיבוי דיפלומטי, כשעל פי סקרים מקומיים בארה"ב, רוב גדול של האמריקנים תומכים בישראל ובמטרות הלחימה שלה. גם מנהיגים אירופים מחזיקים בקו דומה, כשבמקביל, אף מדינה ערבית לא פרשה עד כה מהסכמי אברהם. רק איראן, שהסלימה את המלחמה האזורית שלה נגד ארה"ב, מפעילה לחץ, ואפילו בית הדין הבינלאומי בהאג לא קרא לסיום המלחמה. ניצחון במלחמה אינו מבטיח הגעה לשלום עולמי לאחר מכן, אך הניצחון הוא חיוני עבור ישראל, ועבור הפלסטינים לחיות חיים נורמליים בעזה".