עשרות חברי קיבוץ מירב שבגלבוע ניסו לחצות הבוקר (חמישי) את גדר ההפרדה ולהגיע לכפר ג'ילבון הסמוך - בהמשך לאירוע אתמול, בו היה ירי לעבר הקיבוץ מהכפר. כוחות ביטחון רבים מנעו מהם להיכנס לכפר - ובכך האירוע הסתיים. 

ראש אמ"ן לשעבר מזהיר: זה מה שיקרה לנו אם נכנס למלחמה בצפון
התרחיש שלא אירע: "אם היה מודע להשלכות - סינוואר לא היה מבצע את טבח ה-7 באוקטובר"

ניצן אבירן, דובר יישוב מירב, מסביר את משמעות האירועים: "היה ניסיון בבוקר של חברי הקיבוץ להיכנס לכפר ג׳ילבון, כדי לגרום לכך שכוחות ביטחון רבים יגיעו לכאן - ויהיו נוכחים בשטח. הטענה שיגיעו כוחות צבא הוכחה כנכונה - מאחר שבעקבות הניסיון, הגיע לפה סמח״ט מנשה וקצינים נוספים, כדי לשכנע את התושבים לא להיכנס לכפר. בפועל, הם לא הצליחו להיכנס לכפר - כי כוחות צבא מנעו זאת מהם".

"הטענה העיקרית שלנו היא שלא נוכחים כאן גורמי צבא, וככל שהם פוחתים - המפגעים הפלסטינים מעזים לבצע פעולות כנגדנו. מה מצפים, שנשב בחיבוק ידיים - ונחכה עד שיקרה משהו, שיהיו לנו אבדות בנפש? למה לא להגיע לפני אסון - ורק אחרי", זעק אבירן בשם חברי הקיבוץ.

בנוסף הסביר את הסיבה שיש באופן יחסי מעט כוחות באזור הקיבוץ: "אזור הגלבוע ובפרט קיבוץ מירב, נחשב לקצה במרחב חטמ״ר מנשה ולכן יש פחות כוחות באופן ממוצע. גם כאשר יש אירוע באחד הקצוות - ההגעה שלהם לאזור - היא איטית יותר. חייבת להיות כאן נוכחות קבועה של צבא, אנחנו נמצאים מאות מטרים בלבד מאנשים שרוצים להזיק לנו".

תושבי קיבוץ מירב סמוך לגדר ההפרדה (צילום: ללא קרדיט)
תושבי קיבוץ מירב סמוך לגדר ההפרדה (צילום: ללא קרדיט)

כזכור, אמש פורסם מטעם הג׳יהאד האיסלאמי סרטון שבו הם מציגים את ביצוע פעולת הירי לקיבוץ מירב, בניסיון להלל את המחבלים שביצעו זאת. עד כה, הגורמים שמעורבים בדבר - עדיין לא נעצרו על ידי צה״ל.

ביצוע פעולת הירי לקיבוץ מירב בסרטון שהפיץ הג'יהאד האסלאמי (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')