שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב אישר היום (חמישי) כי נציגי הפת"ח (התנועה לשחרור פלסטין, תנועת בת של האש"ף) ייפגשו עם נציגי ארגון הטרור חמאס בפגישה בחמישי הבא, ה-29 בפברואר, בבירת רוסיה מוסקבה. מדובר ב"פגישה בין פלסטינים".

הלחץ עובד? חמאס הסכים להוריד את דרישותיו בעסקת החטופים | דיווח
בשל קשר לחמאס: לפחות 8 עובדי אונר"א נעצרו ע"י כוחות צה"ל | פרסום ראשון

שר החוץ הרוסי אמר על פגישה בין המשלחות כי "כמובן שהם יעשו את זה", כך דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הסעודי. זאת לאחר שמוקדם יותר, אישר השגריר הפלסטיני ברוסיה, עבד אל חאפז נופל, כי מי שיעמוד בראש המשלחת הוא מוסא אבו מרזוק, שכיהן בעבר כראש לשכת חמאס וכיום הוא אחד מחברי הלשכה המדינית.

אבו מאזן (צילום: רויטרס)

בתוך כך, בחודש דצמבר האחרון, דווח כי ראש פת"ח אבו מאזן, מחמוד עבאס, פועל לצרף את חמאס לשורותיו של אש"ף. הפגישה בין הארגונים, בעיקר בתמיכתה של רוסיה - יכולה להוביל ל"הלבנת" ארגון הטרור חמאס. פגישה זו היא המשך לפגישות בין רוסיה לארגון הטרור שהתקיימו בחודש ינואר האחרון, של שר החוץ הרוסי עם אבו-מרזוק באשר לחטופים, וגם באשר לחטופים הרוסיים שנמצאים בשבי חמאס. מבחינת הממשל הרוסי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בעבר שהפתרון במזרח התיכון יכול להגיע רק על ידי "פתרון שתי המדינות".

נזכיר כי מוקדם יותר היום, התראיין אותו בכיר לשכה מדיני שמוביל את משלחות חמאס לרוסיה לאתר אלרד (אלע'ד) ואמר: "ייתכן שתהיה התקדמות במשא ומתן לחילופי עצירים בקרוב". בנוסף, אמר באותו הריאיון, כי חמאס מעוניין ב"ממשלה פלסטינית מוסמכת" ברצועת עזה - אולי, בהתייחס לכך שחמאס מתגמש ומוכן לממשלת טכנוקרטיים מקצועית ברצועה.

איור של מתקנים של חמאס בבית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)
איור של מתקנים של חמאס בבית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)