התקשורת בסוריה דיווחה היום (ראשון) כי נכדו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חוסל אתמול בדרום לבנון. על פי הדיווח, בלבנון מאשימים כי הנכד עבאס אחמד חליל, נהרג עקב תקיפה ישראלית.

"מערכת אדירה של לחצים": הלחץ מבית יכריע את נסראללה וימנע מלחמה?
לראשונה בהיסטוריה: צה״ל מתמודד עם משימה שאף צבא בעולם התמודד איתה

על פי הדיווח, נכדו של נסראללה נהרג יחד עם עוד שני פעילי חיזבאללה כאשר היו יחד ברכב, ומל"ט צה"לי ירה לעבר המכונית בעיירה נאקורה שבדרום לבנון.

הוא נלחם בעבר לצד שורות צבא המשטר הסורי והמיליציות האיראניות בסוריה, וברשתות הערביות מייחסים לסרטון של תקיפת רכב שצה"ל פרסם לאחרונה את חיסולו של חליל.

מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שקרוב משפחה של נסראללה נהרג. בינואר האחרון דווח כי ישראל תקפה מכונית שבה נסע מפקד כוח רדואן ויסאם אל-טאוויל, בעת שנהג בדרום לבנון.

לטאוויל היה קשר משפחתי עם נסראללה דרך משפחתה של אחת מנשותיו של האחרון, הוא גם אח של פאדי וקאסים טאוויל שנהרגו קודם לכן בעת שלחמו עם כוחות ארגון הטרור, ודודו של חוסיין האני טאוויל, נהרג באוקטובר בזמן שהיה בסוריה.

כמו כן, ב-12 בספטמבר 1997 בוצע מבצע נוף פראי על ידי יחידת אגוז בדרום לבנון. במבצע נהרג בנו של נסראללה, וגופתו שימשה כדי לקבל בחזרה את גופתו של לוחם שייטת 13 איתמר אליה שנפל במבצע שירת הצפצפה.