ארה"ב אישרה "בשקט" יותר מ-100 עסקאות נשק נפרדות לישראל מאז 7 באוקטובר, כך דיווח הלילה (רביעי) ה"וושינגטון פוסט".

הצטרף בהפתעה: גנץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי הבריטי - ואז הגיע סונאק
למרות הביקורת החריפה: האם ליברמן בדרך לשיתוף פעולה מפתיע עם החרדים?

בדיווח צוין כי לפי בכירים אמריקנים, ממשל ביידן לא הציג את העסקאות לקונגרס משום שהשווי שלהן לא עבר את הרף שמחייב אותו לעשות זאת. לפי הדיווח, העסקאות כללו בין היתר תחמושת מדויקת-מונחית, פצצות ו"מפצחות" בונקרים.

רק שתי מכירות צבאיות זרות מאושרות לישראל פורסמו מאז תחילת הסכסוך: תחמושת טנקים בשווי 106 מיליון דולר ו-147.5 מיליון דולר של רכיבים הדרושים לייצור פגזי 155 מ"מ. מכירות אלה הובילו לבדיקה ציבורית, זאת מכיוון שממשל ביידן עקף את הקונגרס כדי לאשר את החבילות באמצעות הפעלת רשות חירום.

עם זאת, במקרה של 100 העסקאות האחרות, העברות הנשק טופלו ללא כל דיון ציבורי מכיוון שכל אחת מהן נפלה תחת סכום דולר ספציפי המחייב את הרשות המבצעת להודיע ​​בנפרד לקונגרס, לפי לבכירים ומחוקקים אמריקאים שכמו אחרים דיברו בתנאי של אנונימיות כדי לדון בעניין צבאי רגיש.

ביחד, חבילות הנשק מסתכמות בהעברה מאסיבית של כוח אש בתקופה שבה בכירים בארה"ב התלוננו על כך שגורמים ישראלים נכשלו בקריאותיהם להגביל את הנפגעים האזרחיים, לאפשר סיוע נוסף לעזה, ולהימנע מרטוריקה הקוראת לקבע. עקירת פלסטינים.

"זהו מספר יוצא דופן של מכירות במהלך פרק זמן די קצר, מה שמרמז מאוד שהקמפיין הישראלי לא יהיה בר-קיימא ללא רמה זו של תמיכה אמריקאית", אמר ג'רמי קונינדיק, בכיר לשעבר בממשל ביידן ובהווה. נשיא ארגון הפליטים הבינלאומי.

ממשלת ישראל טרם הגיבה.