במתכונת פתע הושלם היום (חמישי) תרגיל לשיפור מוכנות צה"ל ללחימה בזירה הצפונית. מצה"ל נמסר כי מטרת התרגיל היתה חיזוק מוכנות צה"ל לתרחישים שונים בזירה הצפונית וכי התרגיל הרב-זרועי הובל על ידי אגף המבצעים, וכלל את הפיקודים, הזרועות והאגפים וכן את המטה הכללי.

במעקב ע"י ישראל וארה"ב: זה הארגון שהיה במוקד התקיפה החריגה בלבנון
"מתכון ודאי לתבוסה ישראלית": המסר מוושינגטון שמסבך אותנו בלבנון

הכתב הצבאי של וואלה!, אמיר בוחבוט, חשף פרטים נוספים מהתרגיל. בין היתר, אחד התרחישים שתורגלו כוללים התקפת טילים וכלי טיס לא מאוישים ממספר זירות ביניהן עיראק, תימן, סוריה, ולבנון לצד ניסיונות לחדור את גבולות המדינה.  

התרגיל מתרחש לאחר עוד יום קרב בצפון לאחר שהערב  נורה מטח לעבר יישובי הגליל המערבי. זוהתה נפילת רקטה ביישוב גורן, לא דווח על נפגעים בגוף אולם נזק כבד נגרם לרכוש. חיזבאללה קיבל אחריות במסגרת התגובה על התקיפות של צה"ל הלילה בכפרים טיר חרפא וא-נאקורה בדרום לבנון.

יירוט באזור צפת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
יירוט באזור צפת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

קודם לכן, בשעות הצהריים בוצע יירוט ללא אזעקה באזור צפת, כאשר מסתמן ששוגר טיל פטריוט לעבר המטרה החשודה מלבנון. בהמשך נמשסר מצה"ל כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו  מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון, אחד המיירטים ששוגרו התפוצץ מעל שמי הארץ.  במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.