ישראל תקפה הלילה (בין חמישי לשישי) בשדה התעופה בעיר חלב שבסוריה, כך על פי דיווח במדינה. לטענת הצבא הסורי, מספר אזרחים נהרגו בתקיפות, כמו גם לפחות 36 חיילים. כמו כן, נטען כי חלק מההרוגים משתייכים לארגון הטרור חיזבאללה, ועל פי דיווחים אחד מהם הוא אחמד ג'וואד שחימי, מהבכירים בארגון ומקורב לנסראללה.

משפחות החטופים הטיחו בנתניהו: "קיבלנו יחס יותר טוב מהבית הלבן" | דיווח
לאחר ההחלטה הדרמטית של בג"ץ: מה המשמעות של צו הביניים עבור החרדים

הדיווח מגיע מספר ימים בודדים לאחר סדרת התקיפות המשמעותיות שבוצעו ע"י ישראל לפני מספר ימים, באזור הגבול שבין סוריה לעיראק. התקיפות כללו מספר יעדים באזור הגבול, ועל פי ההערכות ההרוגים הם מהמיליציות הפרו איראניות. לאחר מספר שעות, התבררו מספר פרטים אודות זהות המחוסלים, כמו גם פעילותם לפני כן. 

בתקשורת הסורית התייחסו לחיסול, וטענו כי ישראל מבצעת מעקב בשטח סוריה אחרי מיליציות איראניות. כמו כן, אף נטען כי ישנם "סוכנים ישראלים" שפועלים בתוך שטח המדינה. בנוסף, נטען כי המחוסלים שהו בווילה בעת התקיפה. זמן קצר לפני כן, הם הגיעו למקום באמצעות כלי טיס, לאחר שיצאו מדמשק. 

דו"ח מיוחד של מרכז עלמא שנכתב ע"י בועז שפירא, חושף פרטים חדשים בנוגע לזהות המחסולים. כמו כן, הוא גם מתייחס למתרחש כבר כמה שנים רבות באזור שבו בוצעו התקיפות. הרצועה הגיאוגרפית, בה הותקפו המטרות, בין העיר אלבוכמאל לעיר דיר א-זור, מוכרת היטב כעוגן התבססות גיאוגרפי איראני משמעותי במסגרת המסדרון היבשתי האיראני, דרכו מועבר נשק רב לסוריה וללבנון. 

בתוך כך, צה״ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מוקדם יותר היום במרחב אל-בזוריה שבלבנון את עלי עבד אלחסן נעים, מחבל חיזבאללה ששימש כסגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור. עלי, נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל.