שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (שישי) הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה בפיקוד. שר הביטחון צפה בהליך הסיכול הממוקד של סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, וקיבל סקירה על הפעולות המתבצעות במכלול המודיעין לביצוע סיכולים נוספים. השר שיבח את הפעולות המתבצעות בשטח להגנה על הגזרה ולהתקפה נגד מחבלי חיזבאללה בשטח לבנון וסוריה.

למרות הכל: המגעים לעסקת חטופים חודשו, המשלחות בדרך לקטאר ומצרים
פרשן לבנוני טוען: ישראל מנסה להמריד את העם, ובינתיים חיזבאללה מכין מלכודת

שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת המצב: "הגעתי היום לפיקוד הצפון כדי לבחון מקרוב עוד סיכול מוצלח כמו שנעשה הבוקר נגד מפקד בחיזבאללה. התוצאות של פיקוד הצפון מרשימות מאוד והמערכה מנוהלת ברמה גבוהה מאוד. אנחנו הופכים מהודפים לרודפים אחרי חיזבאללה, בכל מקום שחיזבאללה נמצא אנחנו מגיעים. זה נכון לביירות, בעלבכ, צור, צידון, נבטיה ולכל רוחב הגזרה וזה נכון גם למקומות הרבה יותר מרוחקים כמו דמשק ועוד - בכל מקום שבו אנחנו צריכים לפעול, אנחנו נפעל״. 

היערכות כוחות צה''ל בצפון  (צילום: דובר צה''ל)
היערכות כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף השר: ״מי שאחראי לנזק החמור בלבנון זה חיזבאללה ומי שאחראי לכך שיש נפגעים רבים בארגון החיזבאללה זה נסראללה באופן אישי. יש להם למעלה מ-320 מחבלים שנהרגו, ואנחנו נגבה מחיר על כל פעולה שתצא מלבנון. אנחנו נגביר את הקצב ונרחיב את המערכה - ככה אמרתי השבוע בוושינגטון למזכיר ההגנה אוסטין, ככה אמרתי לעמוס הוכשטיין השליח המיוחד ולאחרים וכך הנחתי היום את צה"ל בפיקוד הצפון".

כזכור, המתיחות בין ישראל לחיזבאללה עלתה מדרגה השבוע עם תקיפת צה"ל במבנה צבאי בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון, בו חוסלו שבעה מחבלים מהזרוע הצבאית של ארגון "הג׳אמעה איסלאמיה". במהלך התקיפה חוסל גם בכיר שהיה משויך לארגון וקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל.

נזקי תקיפת צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
נזקי תקיפת צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

בתגובה לתקיפה המשמעותית, שיגר ארגון הטרור למחרת על הבוקר כ-40 רקטות משטח לבנון. בעקבות המטח הכבד, נהרג זאהר בשארה מהכפר הדרוזי עין קנייא שבגולן, עקב פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה. לאחר מכן, חיל האוויר ביצע תקיפות נרחבות בשני מוקדים שונים באזור א-נאקורה שבדרום המדינה וביצע סיכולים ממוקדים. לפי דיווח ערבי, ישנם לפחות ארבעה מחוסלים בתקיפה ממוקדת בבית קפה, כאשר סה"כ סוכלו 10 מחבלים.