כ-100 איש השתתפו אתמול בעצרת המחאה הגדולה מול משכן הכנסת בירושלים. על פי דיווחים, תמונות מהעצרת שודרו אצל כלי תקשורת ערביים. חבר "אחים לנשק" אייל נווה הסביר הערב (שני) בשיחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM מדוע שבו להפגנות ברחבי הארץ, ובנוסף ציין כי הוא לא מוטרד מהדיווחים לפיהם התמונות והסרטונים מההפגנה משודרים בלופ אצל חמאס, חיזבאללה ואיראן.

המוח של איראן בלבנון: הבכיר שחוסל בדמשק היה אחראי על הנשק לנסראללה
ישראל דחתה את ההצעה הבעייתית של צרפת באו"ם | פרסום ראשון

הפגנת כוח מרשימה, זה לא מוקדם מדי? זה לא חושף את המחאה לביקורת?
"אמרנו תמיד שנחכה וחצי שנה לא היינו שם. הגענו למצב של חצי בט"ש, חצי דשדוש, קראנו לבחירות בהסכמה, אבל לא קיבלנו תשובות, ואחרי שאנחנו רואים מה קורה כשהמלחמה הכי מוסרית והכי מוצדקת הופכת להיות כל העולם נגדנו ושום דבר לא קורה ולא מתפתח, אלא באמת הדשדוש הזה, אז הגיע הזמן להגיד די ושימו תאריך לבחירות. אנחנו צריכים להתחיל בתהליך של ריפוי ושיקום של החברה הישראלית ושם אנחנו חייבים ללכת כולנו ביחד. הדרך מתחילה בבחירות, להחזיר את המנדט לעם ומשם אני מקווה שנבחר הנהגה שתבנה פה חברת מופת". 

כמה מטרידה אתכם העובדה שהסרטים מההפגנה משודרים בלופ אצל חמאס, חיזבאללה, איראן?
"יש לנו כוח של דמוקרטיה. הגיע הזמן לא להסתכל רק עליהם. אנחנו חזקים מכולם פי כמה. קודם כל חשובה האחדות שלנו, המטרה קדימה וכשאנחנו מתחילים עוד פעם להסתכל ולקרוע מתוכנו ולא באמת קובעים תאריך לבחירות שזה הדבר הראשון שצריך לעשות בכל אסון כזה, בטבח הנוראי הזה. בכל חברה עסקית מסחרית, בכל מקום היו שמים תאריך, היו מחליפים את ההנהגה או לפחות מחזירים לעם החכם הזה את ההנהגה. האם זה מטריד? לא מטריד אותי, אני חושב שאנחנו חזקים. ישבנו וחיכינו. יותר מזה, הושטנו ידיים, אמרנו 'תקבעו את התאריך המוסכם, תבנו את המנהיגות'. עוד לא לקחו פה אחריות. צריך להבין שנייה מה קרה, זה מטורלל, מנרמלים את הטבח הזה, את האסון הנורא הזה ואף אחד פה לא ייקח אחריות".

מחאה נגד הממשלה בירושלים (צילום :דוברות המשטרה)

בסוף המטרה של המחאה זה לפתוח את השורות ולעזור לציבור אחר להצטרף, השאלה היא האם ההקדמה הזו לא יכולה לפגוע בזה?
"אנחנו כל הזמן אמרנו 'נחכה ונחכה' וחיכינו. אני חטפתי באופן אישי וגם 'אחים לנשק'. הפכנו באמת כל אבן. התמודדתי עם זה שאמרו לי שאני מחבק רבנים. אמרו לי הכל, ובסוף ישבנו וחיכינו בשקט. כבר חודשיים אין מלחמה, יש לחימה. אלה שני דברים שונים. כבר הרבה זמן אנחנו דורשים בחירות בהסכמה".

מאה שערים, זו הייתה הליכה לשם התרסה או לשם מה?
"זה חלק מלהגיד 'אנחנו לא מפחדים'. היום אמורים היו לצאת צווים לגיוס בחורי הישיבות, לא יצאו. במקום זה ראש הממשלה ניסה עם המפלגות הערביות לייצר איזושהי קומבינה. הגיע הזמן שנפסיק עם הקומבינה, נתחיל לבנות מנהיגות אמיתית. ראש הממשלה צריך לדפוק על השולחן ולהגיד 'אני צריך 10,000 חיילים. אני צריך אותם עכשיו. בואו, אנחנו מושיטים לכם יד הרבה זמן, בואו תעזרו'. במקום זה אנחנו מקבלים לא ולא. היינו בבית וגן והיינו בבני ברק ונהיה בכל מקום עם אמת אמיתית שאומרת 'חבר'ה, אנחנו צריכים אתכם'. באנו בשירה וחטפנו ביצים ובקבוקי מים".