רשויות אכיפת החוק בארה"ב הודיעו היום (שלישי) כי צעיר מאיידהו נעצר בסוף השבוע האחרון בחשד שפעל בהשראת דאעש ותכנן לבצע פיגוע בכנסיה. לפי התביעה, אלכסנדר סקוט מרקוריו (18) עסק בהפצה של התעמולה של דאעש ברשת ודן באפשרויות לנסוע לחו"ל כדי להצטרף לארגון הטרור וחיפש דרכים כדי לסייע לו במימון.

השלוחה המסוכנת ביותר של דאעש: מי עומד מאחורי הפיגוע ברוסיה?

לאחרונה, הוא נשבע אמונים לדאעש ועמד לתקוף שלשום מתפללים בכנסיה בעיר קור ד'אלן, שבצפון מערב איידהו, באמצעות נשק חם, סכינים והצתה, כשהוא מצהיר על נכונותו למות במהלך הפיגועים. סוכני הבולשת זיהו את מרקוריו כבר בשנת 2021, במהלך חקירה על רשת לגיוס כספים באמצעות מטבעות דיגיטליים עבור דאעש.

מקור אנושי שעבד עם הבולשת היה בקשר עם מרקוריו באמצעות שירות מסרונים שבו הוא תיאר את ההקצנה שלו, ובנוסף החוקרים השיגו בשנה שעברה עותקים של תיקיות מהמחשב של מרקוריו וממכשירים אחרים שהעידו על התמיכה שלו בדאעש.

סמלי יוטיוב וטוויטר על רקע סמל דאעש (צילום: רויטרס)
סמלי יוטיוב וטוויטר על רקע סמל דאעש (צילום: רויטרס)

 
כוח משימה ללחימה בטרור של הבולשת עצר את הצעיר ביום שבת ובחיפוש בביתו התגלו מכלים דליקים, אזיקים, סכין ומצ'טה ודגל דאעש, והתביעה טענה כי הוא גם תכנן לתקוף את אביו ולהשתמש ברובים שלו עבור הפיגוע. מרקוריו מואשם באספקת סיוע חומרי ומשאבים לדאעש, עבירה שצפויה לשלוח אותו לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר.

"המקרה הזה צריך להאיר את הסכנות של הקצנה עצמית, שמהווה איום אמיתי על הקהילות שלנו", אמרה הסוכנת המיוחדת של הבולשת שוהיני סינהא, ממשרד השטח בסולט לייק סיטי.