ע"פ גופי תקשורת פלסטיניים, כוחות צה"ל תקפו הלילה (שלישי) מבנה בשכונת טל א-סולטן, ממערב לעיר רפיח. עוד נטען כי שלושה פלסטינים נהרגו כתוצאה מהתקיפה.

דובר צה"ל בנבטים: הבסיס נפגע, אבל מתפקד | צפו בתיעוד הנזק
בהחלטת הקבינט: גלנט קיים דיון היערכות על כניסה לרפיח

גורם ביטחוני מצרי אישר לאל-אח'באר כי "החרפת המתיחות בחזיתות אחרות הובילה את ישראל לבחון את ההחלטה להסתער על רפיח", וציין כי "ההערכות הנוכחיות כוללות אפשרות שהכיבוש יגביר את התקיפות האוויריות ברפיח, בניסיון לחץ על הפלגים במשא ומתן".

בתוך כך, בגל"צ דווח כי בישראל שוקלים להקדים את הפעולה ברפיח מהמועד המקורי שתוכנן. חטיבות המילואים שצה״ל גייס אמש הן כרמלי (2) וחטיבת השריון 679. שתיהן צפויות להיכנס למרכז הרצועה - חטיבה אחת תתפוס את מסדרון נצרים וחטיבה נוספת תאבטח את המזח האמריקני שמוקם בחופי עזה.

כזכור, דובר צה"ל הכריז אמש על גיוס מורחב של מילואים לגזרת עזה. "בהתאם להערכת המצב, צה״ל מגייס בימים הקרובים כשתי חטיבות מילואים למשימות המבצעיות בגזרת עזה. גיוסם יאפשר את המשך המאמץ והמוכנות להגנה על מדינת ישראל ושמירה על בטחון התושבים", נמסר בהודעת דובר צה"ל. 
  
כרוזים רבים פוזרו שלשום ע"י צה"ל ברפיח, במטרה לאתר חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח, כך דווח בתקשורת הערבית. על הכרוזים הופיעו תמונותיהם של 35 חטופים. 

הכרוזים ברפיח  (צילום: רשתות ערביות)
הכרוזים ברפיח (צילום: רשתות ערביות)

"הסתכלו היטב סביבכם, ייתכן שהחטופים נמצאים קרוב אליכם", נכתב. כמו כן, בכרוזים נעשתה פנייה למקומיים, במטרה שיסייעו במציאת החטופים: "אם אתם רוצים לשמור על משפחותיכם ולהבטיח את עתידכם, ציידו אותנו בכל פריט מידע על החטופים או במי שמחזיק בהם".