צה"ל ממשיך בפעילותו במחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה, תוך התמודדות עם תוואי שטח מאתגר וצפוף באוכלוסיה אזרחית. ברשתות הערביות דיווחו היום (רביעי) על תקיפה אווירית מאסיבית של חיל האוויר הישראלי, במהלכו נגרם לטענתם הרס לבנייני מגורים, ועשן סמיך נראה מעל המבנים ההרוסים.

מג"ד הנח"ל יציין את ליל הסדר בלב הרצועה: "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להכרעה"
כטב"ם מתאבד פגע במתנ"ס בגליל: 18 נפצעו, בהם שניים קשה | צפו בתיעוד הפגיעה

אתמול שוחח עם "מעריב" מג"ד גדוד 931 בחטיבת הנח"ל, סא"ל עוז משולם, שנמצא באזור הלחימה בנוסיראת עם חיילי הגדוד מזה כשבוע. "אנחנו מבצעים התקפות ממוקדות, הכוללות פשיטות, לאור גיוס מודיעיני. אנחנו כבר שבוע בתוך הפעולה וממשיכים לבצע את המשימה", הוא מציין – "אנחנו פועלים באזור שלא פעלנו בו עד כה במרכז הרצועה והמשימה היא להשמיד תשתיות, לאתר מחבלים ולהכריע את חמאס".

תקיפה במחנה הפליטים נוסיראת ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה במחנה הפליטים נוסיראת ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

סא"ל משולם מספר על משימה מורכבת של לחימה בשטח בנוי וצפוף. "מחבלים של חמאס משתמשים בציניות בתשתיות אזרחיות ובאוכלוסייה. כבר ראינו הם עשו שימוש בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים, כדי למצוא בהם מקומות מחסה ומסתור ולצאת משם לפעולות טרור. בשבוע האחרון היה לנו אירוע משמעותי בתוך בית ספר. כאשר כבשנו את המקום, חשפנו מארב של אמצעי חבלה מוכנים לפיצוץ. הכוח הלוחם פעל במקצועיות ונטרל את המארב הממולכד. גם חשפנו עמדות תצפית במהלך הפעילות".

משולם, נשוי ואב לשני ילדים, כבר נערך לציין את ליל הסדר עם הלוחמים ברצועת עזה, הרחק מהבית. "נעשה ליל סדר ברצועה עם כל הגדוד. מאז שבעה באוקטובר אני רואה את המשפחה לעתים רחוקות. גם אשתי מבינה את גודל המשימה ונותנת לי את כל הגב והלב. פנינו עכשיו לניצחון ולהכרעת חמאס ועוד יהיה זמן לפצות לאחר המלחמה את המשפחה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגיוס חטיבת כפיר (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגיוס חטיבת כפיר (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בבקו"ם ושוחח עם מתגייסי חטיבת כפיר הטריים. ״אתם מתגייסים להיות לוחמים. זו הבחירה הכי נכונה שמישהו בגיל שלכם יכול לעשות במדינת ישראל בשנת 2024", אמר והוסיף: "אנחנו היינו רוצים שמכל חלקי החברה הישראלית יבואו כמה שיותר אנשים לחוות את הגאווה הזאת של הגיוס לצה"ל, ולחוות את המפגש הזה, חובה שהיא זכות מאוד גדולה להגן על המדינה ולהיות ביחד, אנשים שונים למען אותה מטרה".

"משימה מאוד ערכית, באמת בעליונות מוסרית להשיב את האזרחים אזרחיות שלנו שנחטפו לתוך רצועת עזה הביתה. ללוחם בצה"ל, להילחם כדי ליצור את התנאים להחזיר חטופים אנשים שלנו, אזרחים שלנו שנחטפו לשטח אויב זו משימה נעלה, זו משימה שכל אחד מאיתנו עבורה מוכן לסכן את החיים שלו ומוכן לעשות כל דבר כדי להצליח בזה".