בלבנון חושדים: יוניפי"ל מסייעת לישראל לנטר בכירי חיזבאללה. הטענה הנבדקת, כך לפי מקור ביטחוני ב"אל-אח'באר" הלבנוני המקורב לארגון הטרור, היא שבאו"ם מכווינים את מכוניות חיזבאללה בדרום הליטאני - ובכך מכווינים את ישראל.

בשטח לבנון: כל מה שאפשר לספר על התקרית בה נפצעו ארבעה לוחמים
לבנון במסר של פיוס לישראל: "נכונים לחזור באופן מיידי להסכם 1701"

תיעוד תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

על כן, לפי מקורות מאחד משירותי הביטחון בלבנון, ישנה ביקורת לגבי מידע לפיו ישראל נהנית מניטור השטח - שמבוצע בחלקו על ידי יוניפי"ל בגזרת דרום הליטני, שמכווין את מפקדי חיזבאללה באזור. לטענתם, נבדקת הטענה כי יוניפי"ל מכוונת בפועל בשטח את מפקדי החיזבאללה לצרכים של ישראל. עוד דווח כי "אחת היחידות שיש לה נקודת כניסה קבועה בדרום הליטני, ממלאת תפקיד מודיעיני מתקדם ועוקבת אחר המכוניות שהוכוונו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד דווח כי מקורות לבנונים טענו שהוועדה שנועדה לתחקר את הפיצוץ שפגע בעובדי האו"ם בלבנון, הואשמה "בכוונות קודמות" להאשים את חיזבאללה בפיצוץ המטען - וזאת למרות שצבא לבנון אישר שהמכשיר שנשאר מאחור היה של ישראל.

רכבי האו''ם ליד הגבול עם לבנון וישראל (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
רכבי האו''ם ליד הגבול עם לבנון וישראל (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

 טענות אלו עולות לאחר שביום שלישי חוסלו כמה מבכירי חיזבאללה בדרום לבנון, וזאת על רקע "תיקון תוכנית היערכות מחדש" שמתבצעת כעת במדינה. משמעות התוכנית, לפי הדיווח ב"אל-אח'באר", משמעותה פינוי חלק מעמדות הגבול כדי "לתמוך בצבא לבנון בתוכנית הפריסה הצפויה בגבול הדרום". עוד בתיקונים: החלטה שמבקשת מהצוות הבינלאומי לראות בצור וסביבתה מקום לא בטוח, ולבקש להעביר את המשפחות שם לביירות - כלומר, פינוי של כ-500 דירות.

כמו כן, מפקד יוניפי"ל ארולדו לזארו ביקר החודש בישראל ונפגש עם קצינים ישראלים, ונאמר, כי הביקור הוא חלק מהמנגנון הרגיל - אך השלטון בלבנון כבר רשם שהביקור נערך "לאור התוקפנות הישראלית נגד לבנון והניטרליות השלישית שיוניפי"ל מפנה כלפי תושבי דרום לבנון".