שורת ארגונים שלחו אתמול (ראשון) מכתב לראש הממשלה, שר הביטחון והשר גנץ לאור תיעודים של חומרי בניה שנכנסו בימים האחרונים לרצועת עזה. את המכתב יזמו ארגון אימהות הלוחמים, ואליו הצטרפו ארגונים נוספים כמו פורום התקווה של משפחות החטופים, פורום עוטף ישראל וכן ארגון יוצאים לרחובות.

ביקורת חריפה על האמריקאים: "עוזרים ביד ימין ומפריעים ביד שמאל"
"לצד הסמכות מונחת אחריות כבדה": מכתב ההתפטרות המלא של חליוה

במכתבם דרושים הארגונים לקבל תשובות ברורות מראשי הקבינט מי אישר את הכנסת חומרי הבניה והאם מדינת ישראל ויתרה על מנופי הלחץ שלה מול החמאס. הארגונים ציינו כי "ביממות האחרונות ישנו תיעוד של משאיות המעבירות חומרי בנין לשטח רצועת עזה. זאת, בנוסף להגדלת מספר משאיות הסיוע ביום, אשר מגיעות לחמאס ולתומכיו, ולשחרורם של 150 מחבלי חמאס ליו״ש".

"בעוד חטופינו מוחזקים במנהרות, ולוחמנו מסכנים את חייהם כדי לפגוע בתשתיות הטרור, הכנסת חומרי בניין לעזה פרושה מתן יכולת לאויב לשקם את המנהרות, את תשתיות הטרור ולשוב לכוחו ולהילחם בנו ביתר שאת. ככה לא מנצחים!", כך נכתב.

משאיות הסיוע (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
משאיות הסיוע (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

לדברי הארגונים, העברת הציוד בעת הזאת מסכנת את החטופים ואת החיילים: "חצי שנה שמדינת ישראל במלחמה. חצי שנה שהחטופים שלנו נמקים בעזה. חצי שנה שהלוחמים הגיבורים שלנו מוסרים את נפשם כדי לנצח את המלחמה הזו. העברת ציוד בניה וסיוע לאויב בשעת מלחמה מרחיקה את הניצחון ומסכנת את הלוחמים. החמאס, שדוחה שוב ושוב כל עסקה להשבת החטופים, שמהתל בנו חודשים זוכה כעת מאיתנו למחוות בדמות משאיות סיוע וחומרי בניין? זה לא הזמן למחוות לאויב! מבלי שאנחנו מקבלים כל תמורה!".

בתום המכתב מציינים הארגונים כי הם מייצגים רבים מאזרחי ישראל שרוצים לקבל תשובות לאור אותם תיעודים שיוצאים מהמעברים לרצועה. בין היתר, דורשים הארגונים תשובות לשאלות - מי אישר את הכנסת חומרי הבניין לרצועה עזה? האם ישנה החלטה רשמית של ממשלת ישראל לוותר על מנופי הלחץ להשבת החטופים, ולהעניק לחמאס את כל דרישותיו ללא כל תמורה בנוגע לחטופים? וכן, האם מדינת ישראל ויתרה באופן רשמי על הניצחון והשגת מטרות המלחמה?

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]