תמונות מביקור שערך נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשיעור באקדמיה צבאית מצרית במהלכו הוצג טנק "מרכבה" ישראלי פורסמו ביום שישי בכלי התקשורת במצרים. מקור מצרי בכיר חושף היום (שני) כי מאחורי הפרסום הייתה מטרה והיא להעביר מסר לישראל.

"עכשיו יותר קל לגייס מקורות בעזה": פרטים חדשים על המאמץ החשאי לאיתור חטופים
"שאלו על פסוקי קוראן ואז קראו לי בוגד": סיפורו של הרופא שנפל למארב הנוח'בה

המקור שוחח עם העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה ואמר כי פרסום תמונות וסרטונים רשמיים שמדגישים קטעים הכוללים הסבר על היכולות הקינטיות של הטנק הישראלי וחסרונותיו "היה במטרה להעביר מסר ברור לישראל, לפיו למצרים יש את היכולת לנהל מלחמה והיא בוחנת כל הזמן את הנשק הישראלי לפרטי פרטים".

המקור הוסיף כי הפרסום "בא בתגובה להצהרות הישראליות החוזרות ונשנות על חוסר נכונותה של מצרים לפנות לאופציה צבאית וחוסר יכולתה לנהל מלחמה עם תל אביב, לא משנה עד כמה המהלכים הישראליים היו חמורים"

בתמונות שהוקרנו על גבי שיקופיות בשיעור הוצגו היתרונות והחסרונות של הטנק הישראלי וגם פרטים טכניים על הטנק שנחשב לאחד מטנקי המערכה המתקדמים בעולם. 

התמונה הראשית בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]