"לבחור שירה מהטנק, רוצה לחזק אותו, שיידע שאנחנו לא כועסים עליו, אנחנו רוצים ומקווים עם הזמן לפגוש אותו אפילו", אמר משה אשכנזי, סבו של רס"ר עידו אביב ז"ל שנפל מירי דו"צ, שהתראיין מוקדם יותר הבוקר (חמישי) בתכניתו של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM.

גם בישראל הבינו זאת: הנשק החדש של חיזבאללה שמאיים על כלי הטיס
האור הירוק ניתן: ישראל קרובה לסגור את שידורי אל-ג'זירה בארץ

על הרגעים שלפני מותו של עידו הוא מספר ומודה: "לא חשבנו שיהיה בטוח יותר, אנחנו יודעים שהמצב שם ממשיך והלחימה ממשיכה. לא היינו רגועים". "בערב חג ישבנו ביחד בארוחת ערב חג. הוא יצא ביום ראשון, ההורים לקחו אותו לניצנה. בשעה 17:00 קיבלנו תמונה יפה מעידו וב-18:00 הוא כבר לא היה. עכשיו מתברר שנהרג מאש כוחותינו", נזכר הסב ברגעים האחרונים שראה את נכדו.



הוא המשיך ותיאר את הרגע שבו קיבל הוא ושאר בני המשפחה את ההודעה המרה: "באמצע ארוחת ערב דופקים לנו בדלת, ראינו את אנשי הצבא, אנשים נחמדים עם בשורה מאוד מאוד לא טובה, והבנו איך שראינו אותם". הוא הוסיף, "הם התנהגו בכבוד גדול ואמרו את האמת, הם לא הסבירו למה ואיך- הם בעצמם לא ידעו, הם פשוט הודיעו לנו שעידו איננו. למחרת באו אנשים מהגדוד שלו ואמרו רק את האמת הקשה".

על המטרה הסופית הרצויה ברקע השיח על עסקת חטופים ורפיח הוא טוען: "אני לא יודע כרגע מה המטרה, יש לנו גנרלים גדולים שיודעים מה המטרה. אני רק יכול להגיד שאסור להפסיק, עם כל מה שקרה לנו, צריך להמשיך. חייבים להיכנס לרפיח. אני לא נכנס לפוליטיקה אבל, אני לא רוצה לקרוא לזה מלחמה אלא נקמה על מה שקרה לנו בשבעה לאוקטובר. אסור לנו להפסיק צריך להמשיך לנקות את השטח בשביל שהדורות הבאים באמת יוכלו להתיישב שם ולנוח ולנהל את העסקים, ולחיות חיים טובים. זו דעתי בכל אופן".