הפעולה ברפיח נמשכת וכ־30 רקטות נורו אתמול (שלישי) אל עבר יישובי עוטף עזה, כמחציתן יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר נפלו בשטחים פתוחים. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm והתייחס לשובם של תושבים רבים הביתה בצל הלחימה, לאווירה בעיר ולהתנהלות מקבלי ההחלטות. 

לאחר שנים של אזהרות: "סודות" חמאס ממשיכים להיחשף ברפיח

"אני אף פעם לא קראתי להם לחזור אך אני עושה הכל כדי לתת להם את כל המענה. רוב תושבי העיר בתוך העיר. לא אני ולא תושבי שדרות מכלכלים את חיינו בזכות החלטה של נתניהו או של שר הביטחון. אנו למעלה מ-20 שנה סובלים מהרקטות, גם בימים אלה. אנחנו ברפיח עכשיו, אמנם פעולה מוגבלת. שלושה שבועות שלמים אני אומר לא להחזיר אותם לצפון הרצועה ולהמשיך להיכנס לרפיח".

דוידי פונה למקבלי ההחלטות: "לפחות תהיו כנים עם עצמכם, יש שלוש מטרות למלחמה - להחזיר את החטופים הביתה, לנצח את חמאס, אני לא מבין את האמרה של גלנט אתמול, מקווה שאני זוכר נכון, שנמשיך ברפיח עד אשר נתחיל לראות את החטוף הראשון הביתה. אני לא מבין. אתה נכנס לרפיח לנצח את חמאס, שלא יהיו עוד הרוגים ומשפחות שקמות והולכות לישון עם פחד ואימה"

פתיחת מוסדות הלימוד בשדרות (צילום :פלד ארבלי)

"אני לא הפרשן לענייני ממשלת ישראל, הם אחראים, כולל נתניהו, גם על מה שקרה עד 6 באוקטובר וגם ב־7 לאוקטובר", ביקש דוידי להדגיש בסיום דבריו. "שיעשו את חשבון הנפש שלהם בסוף המלחמה, הם יצטרכו לפחות להיות עם משהו אחד - עם ניצחון על חמאס והחזרת החטופים. אתם יודעים איזה קשה לנו פה? אני כמעט לא יכול לעשות פעילויות בחוץ. אנחנו כל הזמן במתח, וישנם יישובים שבכלל לא חזרו. אתה כל הזמן שומע רפיון, גם בתקשורת, גם בממשלה, צריך להתחזק ולהבין שלא יהיה פשוט, אבל אנחנו ננצח".