אלוף במיל' אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר, ואיתמר רביבו, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון, השתתפו בסיור הפתיחה של המיזם המרגש "בשביל הנופלים", שהתקיים במוצאי יום השואה בקיבוץ יד מרדכי, במוזיאון שואה לתקומה בגבעת הקרב סמוך לאנדרטת מרדכי אנילביץ'.

אלון דוידי זועם על התנהלות הממשלה: "הם אחראים, כולל נתניהו"
הסיוט של סינוואר: אלו המועמדים לניהול מעבר רפיח בתום המבצע

את הסיור הנחה עומרי פרי, מנהל קהילת יד מרדכי ומפקד כיתת הכוננות של הקיבוץ, שלחם בו ב-7.10. בסיור השתתפו משפחות הנופלים מהמועצה האזורית חוף אשקלון, שכן המיזם השנה הוקדש לנופלי מלחמת 'חרבות ברזל' ותושבי העוטף.

עומרי פרי: "אירוע זה תופס אותנו בשנת מלחמה מתמשכת. סיפורי הגבורה עוד קורים, בכל יום ויום. ודווקא בגלל זה, את תושבי יד מרדכי זה מחזיר לגבורה שגילו מייסדי הקיבוץ כבר במלחמת השחרור ובהצלחתם למנוע חדירות אל שטח הקיבוץ ובדמיון המצמרר שיש לכך לאותו יום ארור ב-7.10, שם שוב, נכדיהם של אותם לוחמים- חברי כיתת הכוננות נלחמו ככל שביכולתם ביחד עם כוחות הביטחון והצליחו לשמור על הקיבוץ מוגן. ההיסטוריה, ההווה והעתיד של יד מרדכי הם סמל לגבורה ולישראליות".

סיור הפתיחה ביד מרדכי (צילום: משה פילברג- יד מרדכי Moshe Filberg)
סיור הפתיחה ביד מרדכי (צילום: משה פילברג- יד מרדכי Moshe Filberg)


"בשביל הנופלים" הינו מיזם לאומי אשר נוסד על ידי משפחות שכולות, קצינים בכירים ומרכזי סיור במטרה להפגיש את המשתתפים עם סיפורה של הארץ וסיפור גבורתם של לוחמי צה"ל שנפלו למענה. יו"ר המיזם הוא האלוף במיל' רוני נומה.

המיזם מתקיים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות בעוטף, כשהאירועים ישלבו סיפורי גבורה והתיישבות וטקסי התייחדות, ויציינו את הזיכרון לנופלי מלחמת חרבות ברזל והסיפור הציוני של ההתיישבות בעוטף עזה.

הסיורים מובלים על ידי נציגי משפחות שכולות, אלופי צה"ל וקצינים בכירים בעבר ובהווה, ומורי דרך מובילים ומתקיימים בפריסה ארצית לכלל האוכלוסייה ללא תשלום ובהרשמה מראש באתר בשביל הנופלים.