פיגוע הדקירה שאירע הערב (שבת) בצומת הביתות, האירוע השני במהלך היממה, הביא עימו תגובות וגינויים במערכת הפוליטית.



שר הביטחון, משה יעלון, התייחס לאירועים ואמר: "יידע כל מי שמנסה לפגוע בחיילי צה"ל, בשוטרי משמר הגבול או באזרחי ישראל, כי דמו בראשו. המאבק בטרור הפלשתיני, הן הארגוני והן זה המבוצע על ידי בודדים, הוא מורכב ודורש יד ברזל, אורך רוח ושיקול דעת, וכך אנו פועלים".



יעלון הוסיף: "אני מבקש לשבח את לוחמי צה"ל ומשמר הגבול על תגובתם המהירה, שפגעה ונטרלה את המחבלים שדקרו את חבריהם, היום בכביש 443 ובשומרון. בכך הוכיחו הלוחמים מקצועיות, נחישות ויכולת מבצעית גבוהה, כפי שנדרש בלחימה בטרור הפלשתיני, ובכלל".



גם שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לפיגועים ואמר כי "הפלסטינים עוברים פשיטת רגל מוסרית כשאלה הגיבורים החדשים שלהם - מחבלים אשר מבקשים מים מחיילים וגומלים להם בניסיון רצח בסכין. אני רוצה לשבח את פעילות החיילים, ולומר באופן ברור -חיוני לתת ללוחמים סמכות לפעול ולפגוע במחבלים, ולגבות אותם כשהם עושים זאת".




"לתת סמכות ללוחמים", הלוחם שנטרל את המחבל בצומת הביתות. צילום: חטיבת דובר המשטרה



במפלגת המחנה הציוני גינו גם כן את האירועים ואמרו כי "אסור לתת לטרור להרים ראש. על ראש הממשלה להחזיר לאזרחי ישראל את הביטחון האישי. אנו משבחים את חיילים צה"ל ומג"ב על פעילותם המהירה והמקצועית ומחזקים את כוחות הביטחון שעושים ימים כלילות בהגנה על בטחון ישראל ואזרחיה".



כזכור, במהלך הפיגוע שאירע הערב, ניגש רפיק כאמל א-תאג׳, בן 16 ממחוז טובאס ללוחם מג"ב ודקר לוחם מג"ב. הלוחם נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום והמחבל נורה על ידי כוח במקום ומצבו הוגדר אנוש. לפי הודעת הסהר האדום שטיפל במחבל, זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.



רש"ט ב', לוחם משמר הגבול, אשר נטרל את המחבל לאחר שראה אותו דוקר את חברו לצוות, שיחזר את הרגעים הדרמטיים: "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע ושצריך לפעול ומהר, ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל". 



הוא הוסיף: "כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול, לשמחתי המחבל נוטרל עוד טרם הצליח להשיג את מטרתו״.



שלושה פיגועי דקירה בשבוע אחד



מוקדם יותר במהלך הבוקר, אירע פיגוע דקירה נוסף בכביש 443, במהלכו הגיע מחבל למחסום בל, ביקש מים מחייל ודקר אותו. בתגובה, שלף החייל את נשקו וירה במפגע, תושב בית ענאן, בידו.  החייל, אשר נפצע קל ופונה לבית החולים שערי צדק שוחרר מאוחר יותר מבית החולים לביתו.



בחקירתו סיפר המחבל, תושב בית ענאן, כי הוא רב הבוקר עם אביו והחליט לצאת לבצע פיגוע. לדבריו, כשהגיע למחסום ביקש מאחד החיילים לשתות מים. החייל הביא לו בקבוק מים ואז המחבל דקר אותו. גורם בצה"ל אמר כי ערנותם של החיילים מנעה פיגוע קשה יותר.



בפיגוע נוסף שאירע בתחילת השבוע, מחבל דקר ישראלי בן 26 בתחנת דלק ופצע אותו קל. כוחות צה"ל ירו במחבל. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום, שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. 



פאראמדיקית מד"א, ענבל ווברמן, שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו למחסום ראינו גבר כבן 26 עם סימני דקירה בפלג גופו העליון מטופל על ידי כוח רפואה צבאי, הוא סיפר לנו שהוא נדקר בזמן שתדלק את רכבו, הענקנו לו טיפול רפואי בשטח ופינינו אותו במצב קל לבבית חולים בירושלים".